Hägern hade fest...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sirperceval
    • August 2004
    • 3

    #16
    min fars koikarpar mumsade en häger på, han sate ut en plasthäger och sen dess har den inte kommit tebax... och tror inte att du får kråkproblem då heller...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=245942

    Kommentar

    • Zirry
      • June 2004
      • 78

      #17
      Vi har en plasthäger och häromdagen såg jag hur den häger som flyger runt här gick och spatserade bredvid vår plasthäger. Så här har det inte hjälpt.

      Kommentar

      • classekoi
        • March 2007
        • 325

        #18
        det tråkiga med plasthäger är ju när den levande ska impa på plasten och lägger upp alla ens fiskar i fin rad framför den!!!!

        Kommentar

        • Zirry
          • June 2004
          • 78

          #19
          oj,, är det sant?

          Kommentar

          • Faxeizzi
            • February 2007
            • 7

            #20
            Jag hade problem med häger för några år sedan. En sommarkväll vid niotiden såg jag en häger spatsera vid dammen. Jag sprang ut och jagade iväg den. Kvällen efter stod jag ute i trädgården vid samma tidpunkt. Tror ni inte hägern kom flygande igen. Han hade inte gett upp. Jag tänkte att nu skulle jag skrämma iväg honom rakt in till nästa vecka. Alltså gömde jag mig under äppelträdet och väntade något upphetsat tills den kommit mycket nära varpå jag sprang fram och skrek: Vad gör du nu då hägerjävel!
            Hägern utförde en sk Göteborgare och vände tvärt.
            Efter denna traumatiska upplevelse för både mig, koikarparna och hägern köpte jag en plasthäger och har aldrig sedan dess haft några problem.
            Jag har hört att vuxna hägrar har jaktrevir och därför skulle plastbulvanen fungera avskräckande. Enligt samma källa har unga hägrar inte lärt sig detta utan kan stå och fiska flera i grupp. Vilket betyder att plasthäger skulle ha sämre effekt.
            Slutsats: Plasthäger fungerar på vuxen häger som du skrämt skiten ur.

            Kommentar

            • ToveTott
              • July 2007
              • 558

              #21
              Ursprungligen postat av Faxeizzi
              Jag hade problem med häger för några år sedan. En sommarkväll vid niotiden såg jag en häger spatsera vid dammen. Jag sprang ut och jagade iväg den. Kvällen efter stod jag ute i trädgården vid samma tidpunkt. Tror ni inte hägern kom flygande igen. Han hade inte gett upp. Jag tänkte att nu skulle jag skrämma iväg honom rakt in till nästa vecka. Alltså gömde jag mig under äppelträdet och väntade något upphetsat tills den kommit mycket nära varpå jag sprang fram och skrek: Vad gör du nu då hägerjävel!
              Hägern utförde en sk Göteborgare och vände tvärt.
              Efter denna traumatiska upplevelse för både mig, koikarparna och hägern köpte jag en plasthäger och har aldrig sedan dess haft några problem.
              Jag har hört att vuxna hägrar har jaktrevir och därför skulle plastbulvanen fungera avskräckande. Enligt samma källa har unga hägrar inte lärt sig detta utan kan stå och fiska flera i grupp. Vilket betyder att plasthäger skulle ha sämre effekt.
              Slutsats: Plasthäger fungerar på vuxen häger som du skrämt skiten ur.
              Ha ha ha ha
              Biolog men inte allvetande

              102L
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

              Kommentar

              • ToveTott
                • July 2007
                • 558

                #22
                Sambon skrattar också
                Biolog men inte allvetande

                102L
                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

                Kommentar

                • GöranE
                  • November 2008
                  • 735

                  #23
                  Låter som en odiskutabel logik i denna slutsats
                  Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #24
                    Jag hade besök av Häger för nåt år sedan den total rensade dammen nästan sen fick jag en Plasthäger av Grannen sedan dess har jag inte haft ett besök av en riktig Häger"peppar peppar"men det har funkat så lång i alla fall,och den hägern som var besök den gången fick en överaskning med en stor Sten som tyvärr missade men skrämt blev den tror jag synd bara att den inte träffade bara...:-)
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    Arbetssätt...