Kanttäckande växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Kanttäckande växt?

    Är det någon som har tips på växter/mossor som kan breda ut sig och vara lämpliga för att täcka dammens kanter/gummiduk?

    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Kan absolut inget om detta - men när vi drog igång vår damm så plockade jag med mig lite mossa som jag hittade vid en strandkant
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Ok tack, jag har funderat på att göra så.
      I och med att jag delvis har fäst upp duken mot lodrätt berg har jag problem att täcka duken, cirka fem cm sticker upp över ytan. Hur känslig är gummiduken för solen? Torkar den ut?
      Ursprungsfrågan får hänga kvar, jag tar gärna emot fler tips på täckande växter.

      /Johan
      Senast redigerad av Marten64; 12 May 2017, 06:49.
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Antar att det är riktig dammduk och i så fall är den ganska tålig, men det är ju inte så snyggt med synlig duk.
        var på Rångedala Plantskola idag och de hade planerat en del fetbladsväxter i vattenkanten. Frågade dock inte om detta
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...