billigast möjligast

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gwendly
    • April 2003
    • 264

    #16
    tycker dessutom att anli's damm är finare än den på bilden som Kramfors länkade till, känns lixom mer naturligt , men allt beror ju på vad man vill få ut av det man gör. Hade jag tagit mig tiden att bygga ett fiskhus (trodde det var illa nog med ett fiskrum) så hade jag inte kört koi där i heller

    för ett fint fiskhus kolla här: http://www.cichlidae.ca/news/ACA2003/Convention.html längst ner på den länken

    Men det har ju egentligen inget med dammar att göra
    Besök ASW och CCA's hemsidor

    www.asw.ca
    www.cichlidae.ca

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Alla mina inlägg på tråden grundar sig på att Dolken är bosatt i Kiruna.
      Gräva en grop och köpa liter prylar det är ingen konst.
      Att bygga en förvaring för dammfiskar i norra Sverige där du kan umgås med dina dammfiskar under hela året det kräver lite mer planering.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Zybeer
        • July 2002
        • 699

        #18
        Hej,

        Ville bara säga att din damm var riktigt läcker Anders! Fasen vad kul det vore att ha något liknande... Surt att man bor i lägenhet dock.

        MVH

        /Jens
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

        Kommentar

        • cillis
          • December 2003
          • 21

          #19
          Det var en väldigt mysig damm tycker jag.Måste ha kännts kul när den började bli klar och allt det tunga grävandet var över. Förvarar du fiskarna inne under vintern eller blev det tillräckligt djupt för att ha dem ute med pumpen och doppvärmaren?
          MVH Cilla.
          cillis
          120l (scalar,ancistrus,metallpansarmal,chokladmalar,gur ami och snäckor.)
          120l (åttkantigt)
          (Botia,albinopansarmal,guldfiskar och slöjstjärtar.

          Damm som är tom nu under vintern.

          Kommentar

          • Gwendly
            • April 2003
            • 264

            #20
            Ursprungligen skickat av Kramfors
            Alla mina inlägg på tråden grundar sig på att Dolken är bosatt i Kiruna.
            Gräva en grop och köpa liter prylar det är ingen konst.
            Att bygga en förvaring för dammfiskar i norra Sverige där du kan umgås med dina dammfiskar under hela året det kräver lite mer planering.
            Det kan stämma, jag vet i ärlighetens namn inte hur många månader vinter Kiruna har, men jag vet iaf folk här i Winnipeg (idag var det -35 grader (enligt aftonbladet.se så är vädret i kiruna nu -24) så vädret är ju knappast bättre) som har firrarna i dammen året runt, och visst man kan inte njuta av dem året runt men det är iaf en "fungerande" damm, något som om man vill lägga ner minst antal $ förmodligen är allt man kan nöja sig med när man har så extrema klimat.
            Besök ASW och CCA's hemsidor

            www.asw.ca
            www.cichlidae.ca

            Kommentar

            • Patrik_växjö
              • July 2002
              • 2046

              #21
              Känner igen den där tonen från Kramfors! Direkt attackerande!

              Men vem vill ha ett fult hus fullt med fisk på tomten? Måste ju erkänna att ska det vara damm i trägår`n så ska det vara som Anli`s...
              / Patrik /

              Kommentar

              • anli
                • October 2002
                • 654

                #22
                Ursprungligen skickat av cillis
                Det var en väldigt mysig damm tycker jag.Måste ha kännts kul när den började bli klar och allt det tunga grävandet var över. Förvarar du fiskarna inne under vintern eller blev det tillräckligt djupt för att ha dem ute med pumpen och doppvärmaren?
                MVH Cilla.
                De är kvar i dammen och ser ut att ha det bra...
                Anders Lindersson
                Anders Akvariesida

                Kommentar

                Arbetssätt...