Hösten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wave
    • August 2003
    • 37

    Hösten...

    Kommer fort nu och vi har 15grader i dammen ute,problemet är att den är för liten för övervintring.
    Vi funderar på att ha en plastdamm i vardagsrummet,hur stor bör den vara???? Vi har 4 guldfiskar och 2 lite mindre som jag inte minns namnet på.
    Är väl bäst att ta upp dom nu innan det blir kallare???
    Mottar alla tips!!!!!
  • imported_n/a
    • July 2003
    • 149

    #2
    Min farfar har haft guldfisk i en damm i säker 50 år snart varje "vinter" har han tagit in dom och haft ett eller flera akvarier och satt dom i tills det blivit sommar igen jag vet ju inte hur stora dina fiskar är men det har funkat för honom jag säger inte att det är en jätte bra ide men ...



    förövrigt så var det han som fick upp mina ögon för akvarier en eloge till farfar där !
    Go Fish*

    Kommentar

    • twistedfish
      • August 2003
      • 140

      #3
      En sak du måste tänka på när du tar upp fiskar är temperaturen. Se till så att temperatur skillnaden inte blir stor och att vattnet värms sakta annars är risken väldigt stor att fiskarna dör
      220 l med Sorgmanteltetror, Svart fantomtetror, Kejsartetror, Rasbora hengeli, två botier, en mal som jag köpte som blå antennmal(har inte hittat den på senare tid) samt en annan mal som jag inte har hittat här på zoopet. Har nu även köpt två l-66 malar. Plus en del kejsartetra yngel

      Kommentar

      Arbetssätt...