Kan någon hjälpa oss bygga en fiskdamm inomhus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiklasHjelm
    • November 2014
    • 1

    Kan någon hjälpa oss bygga en fiskdamm inomhus?

    Hej,
    jag letar efter någon med tidigare erfarenhet av damm/tankbygge som kan hjälpa oss bygga en fisktank/fiskdamm på 1800 liter till vår inomhus aquaponicsodling. Vi är en ideell förening i Malmö som till våren kommer starta upp en andelsodling som kommer drivas av akvaponik. Att hitta lämpliga tankar är väldigt svårt, och vi vill gärna ha något snyggare än en avhuggen IBC. Är detta ett projekt som du kan tänka dig att hjälpa oss med? Svara gärna här eller maila mig direkt på niklas@hemmaodlat.se Mer om oss på http://www.hemmaodlat.se

    Mvh / Niklas
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Hur är tanken att det ska se ut?
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Apistojohan
      • January 2014
      • 262

      #3
      "ettfett...", du som är ordkonstnär borde ju ha utnyttjat chansen att skriva "hur är tanken att tanken ska se ut" (eller var det för trivialt)?;-)
      Haninge akvarieförening

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Ordkonstnär.. Det ska jag lägga till på cv't omgående.. kul att springa på dig på auktionen btw, du har skakat liv i den där föreningen..

        För att utveckla lite nu när man slutat jobbet.. Ska det vara en träkonstruktion, dammduk, gjutning, något annat..

        Det är ju svårt att ge tips eller ens veta om man är kapabel att hjälpa till om man inte vet vad som efterfrågas..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Sabina
          • January 2003
          • 481

          #5
          Någon (minns ej vem) från hemmaodlat skall ju snart hålla torsdagsföredrag för MAF (Malmö akvarieförening) , ett ypperligt tillfälle att skaffa kontakter på ;-)



          Skickas från min iPad via Tapatalk
          Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

          Kommentar

          Arbetssätt...