En hybrid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    En hybrid?

    Har Sarv och Guldfisk i min damm. Nu har mitt fisktorn kommit upp och ser då en fisk som ser ut som en orange sarv med guldfisk mun. Fisken känns för stor för att kunna vara ett fjolårs yngel (15 cm) hämtade hem en sarv från naturen förra våren, kan den vara mer orange än de jag köpt i affären? (sillfärg) OM det kan vara en hybrid, kan den hunnit bli så stor? Spänningen är olidlig....
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Nja, ett fjolårsyngel är nog knappast 15 cm
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Nej, tänkte nästan det! Men vad är det för något? Fiskarna jag hade var fullvuxna, inga andra yngel. Kan en vuxen fisk byta utseende så? De andra är väldigt silver färgade så något har hänt!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Guldfiskar kan i alla fall "byta färg"
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Snackade med "damm mannen" idag. Han hade problem att hålla sig för skratt när jag berättade om min hybrid, tydligen finns det inte en chans i H.. Att ett fjolårsyngel blivit 15 cm sen i höstas. Så någon har bytt päls i vinter!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Bygert
            • March 2010
            • 2169

            #6
            En möjlighet är att sarven var en vimma. Där blir hanarna orange under lektid.
            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

            Kommentar

            • Juni
              • February 2014
              • 613

              #7
              Den är orange men dock inte lika skarp i färgen som guldfiskarna. Uppe på ryggen är den silverfärgad, fenorna är rödoranga. Kropp som en sarv och mun som en guldfisk. Har tagit upp en vad jag trodde var sarv från en naturdamm, lever Vimma på sådana ställen?
              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #8
                Rent teoretiskt kanske man skulle kunna ta en bild på fiskfan? Istället för att spekulera om teorier ang hypoteser..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Finkänslig som vanligt haha

                  Dina inlägg kan ju tom liva upp en söndag

                  Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    #10
                    Ja, det har du ju rätt i men sedan ska man fota en fisk liggandes ner halvvägs i dammen. Grannarna har roligt nog åt spektaklet! Ska dock försöka!
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #11
                      Tack! Å alla otåliga människors vägnar!
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Juni
                        • February 2014
                        • 613

                        #12
                        Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 197,6 KB
ID: 2157466Min lille kille och jag fotade fiskar. -Mamma, varför stoppar du alla fiskar i en burk?
                        -Nej, det kan man fråga sig?!
                        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                        Kommentar

                        • Juni
                          • February 2014
                          • 613

                          #13
                          Sorry, fick inte med fiskfan. Ska smyga mig på den i skymningen
                          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...