Oväntat guldfiskyngel i dammen. :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Oväntat guldfiskyngel i dammen. :-)

    Jag hittade en liten mörkbrun guldfisk nu i vårsolen!
    Förra året hade jag idar i dammen som effektivt åt upp alla yngel. Alla utom ett tydligen.
    Det måste en kombination av att den är så mörkbrun och att det troligen en ovanligt försiktig typ.
    Jag har inte sett den på hela förra säsongen trots att jag tittar rätt noga.

    Ska bli spännande att se om den kan bli lite "tamare" så att jag ser den lite mer, och vad det blir för färg tillslut.
    Idarna är sålda till en man med jättestor damm där de nog ska trivas bättre än hos mig. De hade växt ur min damm.
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #2
    Vad kul med ett litet yngel. Jag ska ut och fiska grodyngel när det är dags. Förra året fick jag en groda att stanna kvar, men ändå hade jag tagit hem 5simmande yngel, då jag var för sent ute för ägg! Jag köpte växter till mitt akvarium och fick med ett yngel. Det överlevde ca 10 dagar i mitt förråd där växterna stod. Han mår fint i karet och de stora fiskarna låter den vara ifred. Alltid kul med lite oväntat (så länge det är i akvariet)
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      #3
      Grattis vad roligt! Guldfiskar är så söta när de är yngel! Ja när de är stora oxå. Tamare fiskar får man leta efter. Mina kom alltid fram o åt ur händerna när jag hade damm. De fick t.o.m vara ifred för katterna som inte tog en enda under min tid i huset.
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • Bisho
        • September 2013
        • 304

        #4
        Oväntat kan alltid vara som bra överraskning Det är bara bra och ta emot den med all glädje :P
        Mitt tanganyika akvarium
        https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

        Kommentar

        Arbetssätt...