Inomhusdamm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JeBoro

    Inomhusdamm

    Jag har fått en dammduk som jag ej kan använda ute för hyresvärden tillåter inte att jag gräver en damm. Och jag har då en fråga. Skulle duken fungera att använda inne, jag har en stor robust låda som jag i så fall tänkte ha duken i. Är duken så tät så den fungerar inomhus?
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    #2
    Ja, duken fungerar inomhus. Jag antar att det är firestone gummiduk som du pratar om!
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

    Kommentar

    • JeBoro

      #3
      Har fått den av en släkting som inte hade användning för den så märke på den vet jag inte. Tack för svaret, då blir det inomhusdamm idag

      Kommentar

      • Christer5

        #4
        Är det en stor låda så får du tänka på om det kan bli för fuktigt inomhus men du har kanske bra venilation !

        Kommentar

        • JeBoro

          #5
          Tror den är 80*80*80 cm så den blir inte jättestor, har bra ventilation i alla rummen i källaren så det ska inte va några problem

          Kommentar

          • Christer5

            #6
            Det blir nog bra,lycka till med projekt

            Kommentar

            • JeBoro

              #7
              Tack

              Kommentar

              • Bäckåbölja
                • May 2010
                • 33

                #8
                Duken klarar det säkert, kolla bara så lådan klarar trycket för det vore synd om väggarna ger med sig

                Kommentar

                • JeBoro

                  #9
                  Jag har halverat den så måtten är nu 80 djup och bred och 40cm hög. Och den klarar trycket

                  Kommentar

                  • Bygert
                    • March 2010
                    • 2169

                    #10
                    Såna där bassänger som säljs som utomhuspool av typen medrörställning fungerar utmärkt som inomhusdamm. Dammduk går också bra men ibägge fallen skall man tänka på att det inte kommer åt nåt vasst, det kan ta enände med förskräckelse. Titta alltså på stenar, pinnar, skölpaddsklor ochliknande med viss skepsis.
                    Annars när det gäller inomhusdamm… så kan du få köpa en avelsgrupp dammråttor avmig till mycket rimligt pris,
                    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                    Kommentar

                    • JeBoro

                      #11
                      Jag odlar dammråttor jag med så jag har så jag klarar mig haha. För säkerhets skull så har jag lagt frigolit i botten, både som skydd och för att isolera mot det kalla golvet. Håller just nu på med att försöka få dit duken på ett bra sätt. Blir lite knöligt när lådan bara är 80*80cm

                      Kommentar

                      • JeBoro

                        #12
                        Än så länge så håller det tätt Behöver man oroa sig för kondens mellan duken och träet i lådan. Vattentempen kommer ligga runt 20-22 grader?

                        Kommentar

                        • S_sund
                          • July 2004
                          • 1904

                          #13
                          Hur blev det färdiga resultatet?
                          450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                          Min Blogg
                          För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                          Kommentar

                          • wierdalien
                            • February 2003
                            • 936

                            #14
                            ja hur gick det med dammen? är den igång? har du några bilder?
                            -----------------------

                            Kommentar

                            Arbetssätt...