Limma fast sand/akvariegrus på dammduk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Limma fast sand/akvariegrus på dammduk?

    Hej!
    Jag har kollat lite på dammduk och stenbelagd kantduk. Kantduken passar inte riktigt i måtten och är väldigt dyr.
    Vad tror ni om att limma fast sand själv på gummiduk men något av de klister som finns? Det skulle i så fall vara under ytan i en "backe" i ett grunt område. (Klistringen skulle ske innan vattnet fylls på om någon undrade det)
    Har någon provat det?

    MVH
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Spontant och utan att ha testat känns det som om svart silikon vore perfekt för jobbet.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • AnnikaW
      • August 2003
      • 343

      #3
      Ja det låter bra. Men fäster silikon på gummi? Jag tänkte mer på nåt lim avsett att skarva gummimattan med.
      Jag tror inte jag vågar prova direkt dammduken dock, utan på skarvbitar och lägga dubbelt.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        gonzo44 här på forumet har gjort så. sand på silikon på damduk. men har för mig silikonet släppte lite från duken. men det blev liksom grusmattor istället så det var itne så farligt.

        Kommentar

        • Uffelpuff
          • February 2010
          • 95

          #5
          vet inte men kontaktlim borde väll fungera tycker jag brukar gå att köpa i större burkar bara att pänsla ut på duken med stor borste. men kanske bli nå gift i vattnet av det vet inte om det är helt ofarligt för fisk...

          Kommentar

          • flodman
            • May 2011
            • 1

            #6
            Tec7 skulle jag prova, finns i de flesta färgbutiker. Fast det blir kanske inte billigare än färdig kantmatta.

            Kommentar

            • roggie_49
              • May 2011
              • 32

              #7
              Ursprungligen postat av Uffelpuff
              vet inte men kontaktlim borde väll fungera tycker jag brukar gå att köpa i större burkar bara att pänsla ut på duken med stor borste. men kanske bli nå gift i vattnet av det vet inte om det är helt ofarligt för fisk...

              Kontaktlim är att glömma, släpper efter ett tag och skrynklar ihop sig till nåt korvliknande.

              Kommentar

              • AnnikaW
                • August 2003
                • 343

                #8
                Gäller det även neopren-lim som är avsett att limma gummimatta mot betong?
                Jag har sådant lim hemma.

                Kommentar

                • roggie_49
                  • May 2011
                  • 32

                  #9
                  Ursprungligen postat av AnnikaW
                  Gäller det även neopren-lim som är avsett att limma gummimatta mot betong?
                  Jag har sådant lim hemma.
                  Gör ett prov på nån liten spillbit och lägg i vatten.

                  Kommentar

                  • AnnikaW
                    • August 2003
                    • 343

                    #10
                    Ska göra det!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...