Inomhus damm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    Inomhus damm?

    Vad tror ni folket skulle det fungera att ha en damm inomhus? om man köper tex en dammform (typ denna http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1235&page=1)

    och gör någon form av ställning till den så den vilar mot golvet fast man fyller upp runtom med något så den står stabilt.

    vad tror ni om min ide?
    http://myraakita.blogspot.se/
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      vi ska bygga en damm inne på Dm i jkpg snart o ha arowanor o så i den så visst går det :P

      Kommentar

      • zteN
        • September 2009
        • 56

        #4
        Ghetto versionen funkar ju alltid

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #5
          Ursprungligen postat av zteN
          Och så snyggt sen i vardagsrummet! Vill man så kan man......
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • Wolle1950
            • January 2010
            • 31

            #6
            Har en granne som gjorde en innomhusdamm av en kraftig träram som kläddes med dammduk.

            Kommentar

            • Charlieboy
              • February 2004
              • 27

              #7
              Kul att min gamla damm fortfarande är aktuell !
              Nu har man blivit med hus så nu har jag min grop i trädgården.
              Men med källare kunde jag inte låta bli att bygga lite mer, plastdammen är numera ersatt av en fast damm byggd i källaren.

              Johan Karlsson /Charlieboy
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Hoppas länkarna funkar.

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Dessa formgjutna dammar trodde jag var avsedda för att grävas ner och därmed få support från sidorna.
                Vet någon förväntat livslängd om de inte har denna support?
                Kan någon vittna om långtidsanvändning - är nog aningen sugen trots allt...
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Charlieboy
                  • February 2004
                  • 27

                  #9
                  Den lilla dammen hade jag i ca 6 år, och den var det inga ålderstecken eller sprickor i, den var på 250 liter, men jag hade den ungefär halvfylld bara.
                  Den större dammen är på 500 liter, och det blev bra tryck på sidorna när vattendjupet närmade sig 30-40 cm, jag hade ribbor som stöd i träramen mot plasten samt frigolitbitar lite här och var.
                  Jag skulle nog rekomendera att ha den i ett rum med golvbrunn.....det hade jag.
                  2 år hade jag den, men det finns inga sprickor eller nåt, plasten är jäkligt seg. Går ju att bygga en låda att ställa den i och fylla sand runt.
                  Men då kan man kanske lika gärna fylla lådan med frigolit och karva ur ett landskap sen lägga dammduk på det.

                  Nu är dammen gjuten i betong i gamla potatiskällaren.....med 70mm frigolitisolering, tänkte betongen skulle vara tät, så jag kunde ha vattnet direkt i....men det var den inte, det blev väldigt blött på källargolvet vid första provfyllningen...... Så jag la gummiduk i vattendelen.

                  Johan.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...