Impregnerat virke

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lasse
    • October 2002
    • 1965

    #16
    Hej

    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>En länk ang. trä:

    http://www.liu.se/esi/SPEC/ex-00-39.pdf
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Tack R.Be, vem sa att man inte blir allmänbildad på Zoopet? Det är nog rätt vad gäller inplastning och trä för övrigt.
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote> Han tänker bygga en bro över sin trädgårdsdamm där det finns Koi och Guldfisk, dammen är på 7-8 kubik och bron ca 3m, men det blir nog inget när jag nu har talat om vad ni här på Zoopet tycker.
    Men fortsätt att skriv så kan han få uppslag till annat matrial.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det är mycket möjligt att jag överdriver i försiktighet men det är baserat på en del egna erfarenheter. Man skall ju inte ta intiativförmågan från folk så det är möjligt att det kan gå bra om han konstruerar bron på rätt sätt.

    Lasse
    Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

    Kommentar

    • imported_n/a
      • February 2003
      • 58

      #17
      Varför inte använda järn/stålbalkar till de bärande delarna och därefter använda trä till gångbanan. Vilket träslag som används kan man förmodligen fritt välja. I naturen så finns det inga fuktspärrar mellan vatten och land och änsålänge lever vi och allt annat i nature. Rädslan för alla eventuella kemiska substanser som kan lakas ur trä tycker jag verkar något överdriven och jag kan bara råda er till att slappna av lite, var inte som spända stålfjärdrar.

      MVH
      Mikael Johansson

      PS. Ställ inga frågor om de sista meningarna. De är mina synpunkter och jag står för dem men jag kommer inte att vidare argumentera och förklara dem. DS

      johmi

      Kommentar

      Arbetssätt...