damm född ur glömskan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    damm född ur glömskan

    Jag glömde barnens plask-pool kvar ute i trädgården och där har den nu stått hela vintern-våren-försommaren. Nu har det flyttat in tre stycken grodor i poolen förutom alla skräddare, dykarbaggar och mygglarver.
    Jag absolut inte hjärta att ta bort poolen! Ge mig några bra argument för varför poolen ska vara kvar som jag kan lägga fram till maken
    Bifogade filer
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #2
    Haha, vad roligt! Ni kan ju inte göra grodorna hemlösa?! Och levande fiskmat direkt på tomten? Kan det bli bättre? Klart det ska va kvar!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      En groda kan bli en prins
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Annika
        • January 2002
        • 2518

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        En groda kan bli en prins
        Toppen!!! Och jag som har TRE grodor Fast jag vet inte om det är rätt argument att lägga fram till maken

        Kommentar

        • Annika
          • January 2002
          • 2518

          #5
          Ursprungligen postat av Föllförfisk
          Haha, vad roligt! Ni kan ju inte göra grodorna hemlösa?! Och levande fiskmat direkt på tomten? Kan det bli bättre? Klart det ska va kvar!
          Jag tycker att det är toppen men maken har ingen som helst förståelse för att man ska odla mygglarver.

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Men Barnen tycker ju att det är roligt med grodor och poolen går nog ändå inte att få fräsch och grodor är hotade djur så här ska vi faktiskt göra en naturvårdsinsats och är du snål eller som inte kan köpa en ny pool och barnen har blivit större så de behöver en större pool i alla fall och jag ska håva upp alla larver innan de kläcks och ge till fiskarna och hur var det nu, ville du till i kväll eller??
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Lilla Damen
              • February 2008
              • 2649

              #7
              ...

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Grodor ær trevliga men ær paddor på bilden. Æter alla møjliga kusar som bonus oxå.
                Att dom ær fridlysta ær ju ett bra argument
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  #9
                  Ursprungligen postat av eriahl
                  Grodor ær trevliga men ær paddor på bilden. Æter alla møjliga kusar som bonus oxå.
                  Att dom ær fridlysta ær ju ett bra argument
                  Är det verkligen paddor? Tycker de ser ut att ha för smala kroppar och långa ben.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Annika
                    • January 2002
                    • 2518

                    #10
                    RÄTTELSE! Det är paddor som har flyttat in De tre som jag såg tidigare är ganska små, ca 5 cm, och smala. Nu har jag också sett en stor, 10 cm, och tjock.

                    Barnen har en ny pool och jag har inte vågat visa vad som flyttat in i den gamla. Paddorna skulle aldrig få vara ifred om barnen visste om dem.

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      #11
                      Du är en sann djurvän Annika och dessutom en klok mor, tänk om ALLA kunde vara som du
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Per/Haninge
                        • January 2007
                        • 285

                        #12
                        Det känns faktiskt exotiskt när grodorna spelar på våren i dammen.
                        Det borde inte behövas argument för att behålla dom, massor med träskmarker och naturliga lekplatser för dom stackarna byggs bort, så du har gjort en välgärning Annica.
                        Per/Haninge

                        Kommentar

                        • Annika
                          • January 2002
                          • 2518

                          #13
                          Nu är det 1 stor, 2 halvstora och 3 små paddor som plaskar runt i poolen Verkar som om de trivs.

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #14
                            Visst finns det möjlighet att sig ur poolen om dom vill förresten
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Annika
                              • January 2002
                              • 2518

                              #15
                              Kanten på poolen är inte hög och paddorna hoppar lätt i och ur den.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...