Guldid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guldfisk_92
    • August 2006
    • 19

    Guldid??

    Hej!
    Jag har en damm på 2600 liter och jag undrar om det är stort nog för några guldidar?? eller ska jag hålla mej till guldfisk??
    Anledningen att jag inte vill ha guldfisk längre är för att dom ynglar av sig så jäkligt, plus att guldiden är en lite roligare fisk enligt mej ! :P
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av guldfisk_92
    Hej!
    Jag har en damm på 2600 liter och jag undrar om det är stort nog för några guldidar?? eller ska jag hålla mej till guldfisk??
    Anledningen att jag inte vill ha guldfisk längre är för att dom ynglar av sig så jäkligt, plus att guldiden är en lite roligare fisk enligt mej ! :P
    Det är inte för stort lite snudd på för litet om du har sett mina Guld idar på en 40 50 cm,men nu är inte alla så stora
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • guldfisk_92
      • August 2006
      • 19

      #3
      Jo, men det var det jag syftade på :P
      Att det är för litet altså. Men tror du det skulle gå att ha typ 4 stycken??
      Har läst att dom brukar anpassa sig efter storleken på dammen, men det kanske inte alltid funkar så?

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Jag tror dem blir vanskapta att dem inte riktigt utvecklas om dem inte får gå i en damm med stor sim-yta det har inte så mycket med att göra Litern utan att dem mer behöver en större simyta.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • kimhav
          • July 2008
          • 9

          #5
          Hej, Sitter själv med samma funderingar; har en damm på cirka 3000 - 3500 liter; cirka 80cm djup med en yta på runt 6-7 m2 - fungerar det med Guldid tillsammans med vanliga Guldfiskar måntro samt vad är en god mix av antalet fiskar från vardera art.
          Kim Haverblad
          Klagshamn, Skåne
          kim.haverblad.se

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Nu hade min stora Guldid hoppat ur och låg död,så det är också en sak att tänka på det är jäklig på att hoppa,detta har hänt ett åtskilliga ggr men då har man av en slump varit ute och sett detta.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av kimhav
              Hej, Sitter själv med samma funderingar; har en damm på cirka 3000 - 3500 liter; cirka 80cm djup med en yta på runt 6-7 m2 - fungerar det med Guldid tillsammans med vanliga Guldfiskar måntro samt vad är en god mix av antalet fiskar från vardera art.
              jag kan bara se på min egen damm som är större till ytan än den du nämner där är nån som har blivit vanskapt i kroppen pågrund av att den är för liten till simytan för en Guldid,om det nu är det förstås det tror jag bara men den har ialla fall utvecklas fel ifrån den var liten tills nu.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...