Hur startar man upp en damm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IssaPissa
    • October 2007
    • 26

    Hur startar man upp en damm?

    Vi har fått en damm av svärfar, på 1 kubik ca med alla tillbehör.

    Men hur går själva upp starten till? Vi ska lägga ned dammen i helgen men sedan då?

    Man fyller på vatten och sedan... Antar att det inte är som ett vanligt akvarium.
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av IssaPissa
    Vi har fått en damm av svärfar, på 1 kubik ca med alla tillbehör.

    Men hur går själva upp starten till? Vi ska lägga ned dammen i helgen men sedan då?

    Man fyller på vatten och sedan... Antar att det inte är som ett vanligt akvarium.
    Skulle säga att det är som ett Akvarium,men oftast tåligare fiskar som befolkar den då som Guldfiskar tänker jag främst på.Även en damm är ett slutet system som måste underhållas precis som ett Akvarium.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • IssaPissa
      • October 2007
      • 26

      #3
      Ok! Tack så mycket!

      Då inkl vattenbyten också?

      Tänkte mest på svärfar, han har aldrig gjort det såvitt jag vet.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av IssaPissa
        Ok! Tack så mycket!

        Då inkl vattenbyten också?

        Tänkte mest på svärfar, han har aldrig gjort det såvitt jag vet.
        Det är som sagt tåliga fiskar som man har där i.Om alla varelse ska trivas så ska det skötas riktigt också enligt mig,och sen om man har en sån liten damm så bör det underhållas oftare då värdena lättare kan försämras
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • IssaPissa
          • October 2007
          • 26

          #5
          Då ska jag ta mig en funderare igen om jag känner att jag har tid och ork!

          Kommentar

          • IssaPissa
            • October 2007
            • 26

            #6
            Vi har bestämt oss för att köra på!

            Tittade på växter idag, det var halva priset på alla i hela butiken. På söndag kommer dammen att fyllas med vatten.

            Kan man köpa växter ex imorrn och förvara dem på något sätt till söndag?

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av IssaPissa
              Vi har bestämt oss för att köra på!

              Tittade på växter idag, det var halva priset på alla i hela butiken. På söndag kommer dammen att fyllas med vatten.

              Kan man köpa växter ex imorrn och förvara dem på något sätt till söndag?
              Räcker att du gör det i ett kärl eller Dyl med vatten i precis som dem står i affären eller utanför tills dem blir sålda
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • IssaPissa
                • October 2007
                • 26

                #8
                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Räcker att du gör det i ett kärl eller Dyl med vatten i precis som dem står i affären eller utanför tills dem blir sålda
                Dåså! Då ska jag släpa med min bror imorrn så han får hjälpa mig att fylla en gammal fodertunna i plast med vatten. Tack!

                Kommentar

                Arbetssätt...