Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

nån billig cirkulationspump

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

nån billig cirkulationspump

söker en cirkulationspump till vår lilla dam då jag tänkt bygga ett eget filter med uv i för nu ser de inte roligt ut.. går de ha såna man har till akvariet eller måste det vara en dammpump

De till akvarier är nog inte gjorda för utomhusbruk.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentera

ok synd

Kommentera

Dammpumparna är ju lika dyra?

Kommentera

Ursprungligen postat av 96 tubo Visa inlägg
          söker en cirkulationspump till vår lilla dam då jag tänkt bygga ett eget filter med uv i för nu ser de inte roligt ut.. går de ha såna man har till akvariet eller måste det vara en dammpump
          Du kan ju kika på på dem här:
          http://www.pwss.se/home.php?cat=296
          Viva Leo Buscaglia

Kommentera

Det är väl så att man gärna vill ha lågvoltspumpar utomhus pga av olycksfallrisken med 240 volt - nu vet jag inte om Aquaelen är det eller inte men jag skulle nog personligen föredra en lågvoltspump.

MVh Lasse
            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

Kommentera

oase har bra lågvoltspumpar.
              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

Kommentera

Ursprungligen postat av Lasse Visa inlägg
                Det är väl så att man gärna vill ha lågvoltspumpar utomhus pga av olycksfallrisken med 240 volt - nu vet jag inte om Aquaelen är det eller inte men jag skulle nog personligen föredra en lågvoltspump.

MVh Lasse
                Jordfelsbrytare.
                Pump köps efter vilken cirkulation UV-c ljus och filter behöver.
                http://www.kramforskoi.com/

Kommentera

Precis som Kramfors säger så använder man jordfelsbrytare. Det är ju främst bara de allra minsta pumparna som drivs med 12 V.

Berätta gärna storleken på din damm och hur du tänkt bygga ditt filter så kan säkert jag eller någon annan komma med en rekommendation på lämplig pump.
                  -Disclaimer-
                  Jag är handlare men ämnar skriva sakligt och objektivt till min bästa förmåga. Säg gärna till om jag inte lyckas med det.

Kommentera

ja du jag vet inte hur stor den är.. e typ en vattenpöl i trädgården
                    tror jag fick iordning på det med den pumpen jag hade i och byggde om filtret i den så nu är vattnet klart och fint igen.. tack för era tips

Kommentera

Sparar...
                    X