Varför varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stosse
    • January 2009
    • 45

    Varför varför?

    Varför tar sig aldrig mina växter?. Använder Easy Carbo och Profito. Verkar som jag måste köpa hela bunten för att växterna ska må bra. Dom ser ut som skit.... Viss tendens till att ta sig har jag sett men inte så jag är nöjd. Så dåligt växte dom aldrig när jag var yngre. Får nog inse att det är PMDD som jag måste skaffa... Vet någon om nån säljer det i Göteborg eller Stenungsundstrakten... Vill ha lika fina akvarium som alla andra? Hjälp!!!
  • ToveTott
    • July 2007
    • 558

    #2
    PMDD kan du köpa på nätet t ex:


    Läste i en anna tråd att Profito varken innehåller kväve, fosfor eller kol. Kolet tar väl easy carbo hand om men växterna behöver kväve och fosfor också!

    Hur har du det med belysningen? Dålig belysning kan också vara en orsak till att det växer dåligt.

    Hoppas att det blir bättre med dina växter snart, vet av egen erfarenhet att det inte är kul med dåliga växter.
    Biolog men inte allvetande

    102L
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

    Kommentar

    • TinaM
      • February 2008
      • 1040

      #3
      Jag fick också diverse problem när jag ersatte min vanliga växtnäring med Profito.
      Med PMDD eller AquaCare + EasyCarbo mår växterna bra.
      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

      Kommentar

      Arbetssätt...