CO2 och sådant

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Amazon77
    svarade
    OK men hur mycket kommer det att kosta ungefär?

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Jag förstår inte varför alla ska vara så emot det Du monterar sakerna och sen sköter allt sig själv i flera månader med liten tub och år med stor. Med mäsk måste man blanda nytt varje vecka och det blir nästan aldrig samma jäsning vilket leder till ostabila CO2 nivåer vilket leder till alger och elände. Dessutom finns det risk för att mäsken sugs in i karet och dödar alla fiskar.

    Vill du ha hjälp så kan jag plocka ut ALLA grejjer du behöver med länkar och allt så det bara är att klicka på köp.

    Sedan bidrar jag mer än gärna med Tydliga beskrivningar och bilder hur man monterar och ställer in rätt nivå.

    Bara att hojta till

    Lämna en kommentar:


  • Amazon77
    svarade
    Nej ajg kommer nog inte att skaffa någon tub, kanske i framtiden

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Du behöver inte ha nån stor tub. Finns små också. Sodastream flaskorna är ju väldigt smidiga

    Lämna en kommentar:


  • Amazon77
    svarade
    Jag har tyvär ingen plats för någon stor tub :/ så det skulle ju vara mycket enklare med mäskning

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Trycksatt CO2 ger stabilare och mer kontrollerad tillförsel än mäsk. Det är bara de riktigt duktiga mäskarna som kommer i närheten av CO2 tuben skulle jag vilja påstå.

    Dessutom är mäsk ganska krångligt om man jämför med att köpa en tub, även om det är lite billigare.

    Lämna en kommentar:


  • Amazon77
    svarade
    så det funkar inte lika bra med mäskning?

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Det är inte nödvändigt men underlättar väldigt mycket. Kol är en av de viktigaste ämnena för att bygga upp växten och det hämtar den från CO2 (Koldioxiden) man kan tillsätta i akvariet.

    Jag skulle säga att skillnaden är som natt och dag och du kan aldrig få till ett fint växtakvarium (Nu snackar vi välmående, välväxt och med svåra växter) utan att tillsätta CO2 från en gasflaska.

    Lämna en kommentar:


  • Amazon77
    startade ett ämne CO2 och sådant

    CO2 och sådant

    Hej! Jag håller på att rusta upp mina akvarium. Jag her beställt PMDD och fixat ny belysning. Jag har hört talas om CO2 och sådant, är det nödvändigt för att växterna ska växa bra? Tacksam för svar!
Arbetssätt...