Moss pinnar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quilles
    • November 2008
    • 87

    Moss pinnar

    Såg i en zoo butik att dem sålde Mossa på blomster pinnar för att få den dära amazonas looken Undrar nu om de är så bra och ha mossa i vatten och hur man nu sätter fast de på pinnarna.. Kan tyvärr inte fixa bild men hoppas ni förstår vad jag menar.
  • fesoj
    • November 2007
    • 250

    #2
    det var antagligen någon mossa som trivs i vatten, tex javamossa. Jag skulle tro att man knyter fast mossan med fiskelina tills dess att den håller i sig själv.
    visa gärna bilder om du har
    112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

    Kommentar

    • Quilles
      • November 2008
      • 87

      #3
      aa skall se om jag kan ta bilder på dem när jag är hos fiske butiken nästa gång..

      Är javamossa dyrt ? kanske skall bygga egna sådana pinnar om de inte är för dyrt.. hoppas dock inte minna oscars drar ner dem

      Kommentar

      • starcastle
        • June 2008
        • 234

        #4
        Kolla på plantswap, det är ofta folk som säljer olika mossor där när dom rensar i akvariet.

        Det finns även till salu på Tradera men det blir som regel dyrare och i mindre mängd.

        Vill du ha lite att välja på på en gång så finns det här
        Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
        Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

        Kommentar

        • Quilles
          • November 2008
          • 87

          #5
          De känns som de är ganska dyrt med mossa vilket dock är trist.. skall föresten till zoo butiken imorgon så jag kan passa på att fota dessa pinnar

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Eftersom du har oscar i akvariet så kommer det ändå inte att funka
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • addo
              • January 2007
              • 609

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Eftersom du har oscar i akvariet så kommer det ändå inte att funka
              Jag tycker det är värt att testa, jag hade vallisneria, javaormbunkar och mossa med mina påfågelcikliger utan problem.

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Japp kan funka. Har massor me växter i mitt kar funkar fint. (händer att blåcikliderna rycker upp dom ur sanden men inte påffarna )

                Kommentar

                Arbetssätt...