fint gräs/mossa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Reggae_Ripan
    svarade
    Ursprungligen postat av Anettejt
    http://www.plantswap.se/forum/index.php
    Sen bara scrollar du ner på sidan, för att komma åt Auktionshallen måste du regga dig.
    Okey tack, misstänkte att det var så.

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Reggae_Ripan
    Hej, lånar tråden lite.. Jag är ute efter hc men hur funkar igentligen plantswap, hittar inte vart folk byter/skänker växter. :S

    Sen bara scrollar du ner på sidan, för att komma åt Auktionshallen måste du regga dig.

    Lämna en kommentar:


  • Reggae_Ripan
    svarade
    Hej, lånar tråden lite.. Jag är ute efter hc men hur funkar igentligen plantswap, hittar inte vart folk byter/skänker växter. :S

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Varken nålgräs eller HC är särskilt aktuellt om man inte tillsätter koldioxid. Vilket jag fattat det som att sauser inte gör. Dessutom kräver båda över medel med ljus.

    Lämna en kommentar:


  • andersfiskar
    svarade
    Jag tycker HC är snyggast. bubblar fins om man har co2 också. Dock har jag haft svårt att få dem att sprida sig i karet. Den växer däremot fint emersed.

    Lämna en kommentar:


  • Fuzzop
    svarade
    tradera brukar finnas en del på annars är det gratis på plantswap om du byter eller om nån vill skänka lite

    Lämna en kommentar:


  • Fuzzop
    svarade
    nålgräs är fint om man vill ha en gräsmatta på botten (inte att fästa på stenar), riccia är snyggt till både men kräver mycket jobb då den gärna vill flyta upp till ytan om man inte hittar nån bra sten att fästa den vid (har hört att kolsten ska funka bra).

    Lämna en kommentar:


  • Skiren
    svarade
    Det är mossor du ska leta efter. Javamossa är enkel att hitta och sköta. Gräs av olika slag kräver i regel CO2 tillförsel för att man ska kunna njuta av dess fulla prakt!

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    javamossa är en fin mossa som växer på bra och lätta att fästa på rötter/stenar.

    www.plantswap.se är en bra sida där vissa säljer växter och hjälper en med frågor om växter. Här på zoopet säljer de med lite med växter så kolla bara in annonserna.

    Lämna en kommentar:


  • sauser
    startade ett ämne fint gräs/mossa?

    fint gräs/mossa?

    nån som har tips på nån snygg gräs eller mossa som man kan ha och inreda akvariet med? som man tex kan binda fast på stenar occh så?

    skulle uppskatta tips och sida man kan köpa det på då zoo butikerna i borlänge,falun typ har 5 sorters växter bara..
Arbetssätt...