har en fråga om algenkiller, algdödaren som jag har!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mollylover85
    • August 2008
    • 29

    har en fråga om algenkiller, algdödaren som jag har!!

    hej , jag har en skalare kvar som överlevt längst av alla mina fiskar och jag gör 1/3 del vatten byte 1 gång i veckan för de känns bra så med mitt lite mindre akvarium. har inga växter där i och planerar inte på att ha de heller åtminstone inte levande. jag har haft alg problem nu i cirka 2 mån, då växer på rutorna och jag får skrapa och suga upp me pump all skit som kommer upp. de har kommit såna gröna fast mörka åxå alger i pumpen som jag har och nyss rengjorde jag filtret och de mesta jag kunde av pumpen för jag hade fått nog.

    nu till mitt dilemma. jag köpte förra året algenkiller och har tydligen tappat bort instruktionerna till den samt om någon vet hur de påverkar fiskarna i och med att de är ett gift??

    För jag älskar den här lilla fisken jag har, den är så sööt och samtidigt vill jag att den ska ha de bra o kunna döda algerna jag har, men har inte så mycket kunskap om alggiftet, så om någon vet kan ni kanske skriva till mig för jag är inte så kunnig o akvarium heller.

    mvh nina!!!!!!
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    Algerna skadar inte fiskarn. och det bästa att bli av med algerna är just att ha mycket snabbväxandes vattenväxter och sedan få dom till att trivas plus ha en balans i karet.

    Kommentar

    Arbetssätt...