Co2-tub ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Adrianooo
    • March 2009
    • 3

    Co2-tub ?

    Någon som vet vart i Malmö man kan köpa en Co2 tub ?
  • flocki
    • April 2008
    • 273

    #2
    Zoogiganten utanför Lomma har mycket grejer till växtskötsel. Bla då CO2 tuber. Lite dyrare men stort utbud och duktig personal.

    Kommentar

    • Adrianooo
      • March 2009
      • 3

      #3
      OK, tack så mycket ! hittade även denna länk http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=1651

      Men om man köper en sån här beg. brandsläckare för Co2 för 1000 kr nåt.... då ingår väl knappast Ventiler o sånt ?

      tack för svar

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        #4
        Flaska till sodastreamer fungerar ypperligt. Flaska med 425g CO2 225kr på Järnia. Räcker ca. tre månader till mitt akvarium på 240l. Byta ut tom mot fyld behållare kostar ca. 60kr. Fördelen är ju att behållaren är i ett vettigare fomat och kan rymmas i eventuellt skåp under akvariet. Samtidigt så kan man lätt kan kan byta tom behållare i bl.a vilken järnaffär som helst.

        Kommentar

        • Radioaktiva Räkor
          • May 2007
          • 1760

          #5
          Dock så behöver man en adapter för att ansluta SodaClub-flaskor till CO2-system.

          Närmast billigast vad jag hittat är här:
          Onlineshop für CO2 Technik, Aquaristik, CO2 Anlage, Pumpen, Druckschalter und Magnetventile, CO2 Anlagen, CO2 Aussenreaktor AR-US Serie


          Typ 79-89 pix per 425g-refill får man räkna med. Eller 199-249 för en splitt ny.

          //C
          With a licence to krill!
          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2876

            #6
            Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
            Dock så behöver man en adapter för att ansluta SodaClub-flaskor till CO2-system.

            Närmast billigast vad jag hittat är här:
            Onlineshop für CO2 Technik, Aquaristik, CO2 Anlage, Pumpen, Druckschalter und Magnetventile, CO2 Anlagen, CO2 Aussenreaktor AR-US Serie


            Typ 79-89 pix per 425g-refill får man räkna med. Eller 199-249 för en splitt ny.

            //C
            Köpt regulator på nätet för mååånga år sen men den passade för Sodatreamer.

            Kommentar

            • Adrianooo
              • March 2009
              • 3

              #7
              fett tack för svaren ! Hur ser det ut med Soda stream flaskorna ? hur kopplar man den ? finns det nån guide ? bilder ?

              Låter billigare med en sådan flaska än en 2 kg eller 6 kg Co2 tub...

              Tack

              Kommentar

              Arbetssätt...