Växterna tynar bort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kikkan
    • March 2009
    • 28

    Växterna tynar bort?

    Mina växter bir bara mindre och mindre. De får nya blad men resten ruttnar. Vad kan detta bero på?

    Någon som har tipps om vilka växter som är tåliga och extra bra för guppys?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    vad har du för växter? några växter som jag kan rekomendera som jag tycker om är vattenpest, svärdsplanta, cryptocyryne. Bra växter för guppys yngel är vattenpest, hygrophila. kan inte komma på så många växter så här tidigt på morronen XD. Men man kan låta vattenpesten flyta fritt så blir det ett bra gömställe för eventuella yngel.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Ursprungligen postat av Kikkan
      Mina växter bir bara mindre och mindre. De får nya blad men resten ruttnar. Vad kan detta bero på?
      Antagligen för svagt ljus och / eller avsaknad av växtgödning i vattnet.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • Kikkan
        • March 2009
        • 28

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        vad har du för växter? några växter som jag kan rekomendera som jag tycker om är vattenpest, svärdsplanta, cryptocyryne. Bra växter för guppys yngel är vattenpest, hygrophila. kan inte komma på så många växter så här tidigt på morronen XD. Men man kan låta vattenpesten flyta fritt så blir det ett bra gömställe för eventuella yngel.


        Vattenpest är ju sååå fult, men det får väl bli sådana ändå. Finns det fler växter som inte behöver sitta fast i gruset? Verkar som de som flyter överlever bättre än de jag satt fast.

        Varför ska de sitta fast?


        Tack för svar!

        Kommentar

        • HenkeP
          • January 2009
          • 886

          #5
          Ursprungligen postat av Kikkan
          Vattenpest är ju sååå fult, men det får väl bli sådana ändå. Finns det fler växter som inte behöver sitta fast i gruset? Verkar som de som flyter överlever bättre än de jag satt fast.

          Varför ska de sitta fast?


          Tack för svar!
          Där har du nog svaret på din första fråga, och precis som Petnym skrev tidigare, så beror det nog på för svagt ljus.

          Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

          Kommentar

          Arbetssätt...