Flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #16
    Ursprungligen postat av Flaxss
    tur vi får rena flytväxter. men även växter sim simmar/svävar fritt under ytan går ju att använda som flytväxter också. sedan finns det ju fler flytväxter än dom också som inte är skitiga.
    lustigkurre....


    rena flytväxter är alltså sådana som INTE klarar av att planteras i bottensubstratet utan att ruttna bort.

    guramis bygger då inga bon av växter som inte enbart håller sig ovanför vattenytan. skulle förta nyttan av ett skumbo "ovanpå" vattenytan.

    tror man kan nämna vattenhyacint som en ren flytväxt oxå, men den é lite stor....(MKT)

    och ja, Pistia Stratiodes finns ju med, men kan oxå bli groteskt stor och passar bättre i damm.

    några andra herr lustigkurre?
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Galne-Gurra
      • April 2008
      • 1080

      #17
      Har musselblomma i två av mina kar och den växer som ogräs,men den är snygg att titta på...
      http://web.telia.com/~u22310064/index.html

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        Ursprungligen postat av MagicFingers
        lustigkurre....


        rena flytväxter är alltså sådana som INTE klarar av att planteras i bottensubstratet utan att ruttna bort.

        guramis bygger då inga bon av växter som inte enbart håller sig ovanför vattenytan. skulle förta nyttan av ett skumbo "ovanpå" vattenytan.

        tror man kan nämna vattenhyacint som en ren flytväxt oxå, men den é lite stor....(MKT)

        och ja, Pistia Stratiodes finns ju med, men kan oxå bli groteskt stor och passar bättre i damm.

        några andra herr lustigkurre?
        skämtar lite bara.

        varför avgör storleken om det är en flytväxt? vattenhyachint är väl typsikt för flytväxt.

        och gurami bygger bo med växtdelar alltså exempel olika mossor som strävar fritt under ytan bygger gurami bo med och även rycker av blad av andra växter, mina guramin använder inta Pistia att bygga med utan färster boet under bladen och i rötterna, men dock andmat men dom byggs in. Hornsärv vad jag vet ruttnar om den planteras i gruset lika så mina vattenpest ruttnar i gruset. sedan finns det fler arter av både andmat,musselblomma och Limnobium. Tillägg Dyblad,Sjönöt,Flytormbunke är några till från herr lustigkurre
        Senast redigerad av Flaxss; 28 March 2009, 08:35.

        Kommentar

        • Doden

          #19
          12
          Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 18:49.

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            Ursprungligen postat av Doden
            Jaha men då ska jag försöka ta bort dom imorgon då.
            Tackar för tipset MagicFingers.
            varför ska du ta bort dom?

            gillar du dom så kan du ju ha kvar dom. dom är extremt lätta att tunna ut. och för fiskarna finns det flera fördelar.

            Kommentar

            Arbetssätt...