alger alger och ännu mer alger hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    alger alger och ännu mer alger hjälp!

    algerna växer som fan bytte vatnet två gånger denna vecka dagen efter blir den grymlig o växer snabt masser med alger har tre växter 5 gyppisar och 40 ynglar en mal och 4 lata sniglar
    hur ska jag göra?
  • stamel
    • December 2006
    • 34

    #2
    ledsen men, sätta ut punkt å komma

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av stamel
      ledsen men, sätta ut punkt å komma
      va?

      Kommentar

      • Galne-Gurra
        • April 2008
        • 1080

        #4
        Ser ut som grammatik polisen slagit till...

        Anyway ta en titt här och läs lite om alger och kolla vad du har för sort av alger.



        Lite svårt att hjälpa dej om man inte vet vad du har för sorts alg/alger.
        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          Ursprungligen postat av stamel
          ledsen men, sätta ut punkt å komma
          Ledsen jag också, ska det vara korrekt så ska det vara såhär

          ''Ledsen, men sätt ut punkt och komma!'' eller
          ''Ledsen, men sätt ut punkt och komma.''
          Senast redigerad av Flaxss; 21 March 2009, 18:55.

          Kommentar

          • moi
            • November 2008
            • 213

            #6
            Ursprungligen postat av Galne-Gurra
            Ser ut som grammatik polisen slagit till...

            Anyway ta en titt här och läs lite om alger och kolla vad du har för sort av alger.



            Lite svårt att hjälpa dej om man inte vet vad du har för sorts alg/alger.
            jag har grön tunn alger som täcker rutan desutom vatnet blir dimmig snabt bytte vatnet igor o den är dimmig idag jätte jobbigt
            kan du nott om det?

            Kommentar

            • Galne-Gurra
              • April 2008
              • 1080

              #7
              Är själv ingen alg/växt expert men det behövs mer information innan du kan få hjälp.
              Troligtvis hittar forumets växt/alg experter den här tråden.
              Hur stort är karet? hur mycket fisk har du? hur ofta matar du? effekt på ljuset?lampor eller lysrör? belysnings tid? vilken sorts växtnäring? kör du med Co2 eller EC?
              http://web.telia.com/~u22310064/index.html

              Kommentar

              • moi
                • November 2008
                • 213

                #8
                Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                Är själv ingen alg/växt expert men det behövs mer information innan du kan få hjälp.
                Troligtvis hittar forumets växt/alg experter den här tråden.
                Hur stort är karet? hur mycket fisk har du? hur ofta matar du? effekt på ljuset?lampor eller lysrör? belysnings tid? vilken sorts växtnäring? kör du med Co2 eller EC?
                har 52 liter kar har 5 guppysar och runt 40 ynglar och tre växter
                bruka mata lite två gånger varje dag bode tabletter och special guppy mat o ibland salad blad eller ärtor
                fiskarna trivs mycket i karet ynglar som fan mor bra enda problemet är alger och vatnet blir dimmig bytter vaten som det ska men det hjälper inte vet inte vad jag ska göra ireterande!

                Kommentar

                • defdac
                  • January 2002
                  • 12751

                  #9
                  Ursprungligen postat av moi
                  har 52 liter kar har 5 guppysar och runt 40 ynglar och tre växter
                  bruka mata lite två gånger varje dag bode tabletter och special guppy mat o ibland salad blad eller ärtor
                  fiskarna trivs mycket i karet ynglar som fan mor bra enda problemet är alger och vatnet blir dimmig bytter vaten som det ska men det hjälper inte vet inte vad jag ska göra ireterande!
                  Låter som det är en liten grislåda med alla yngel och konstig matning. Räkna med alger.

                  Mata ett par flingor flingfoder var tredje dag och ställ akvariet mörkt. Ställ in max 8 timmars ljustid på timern och skaffa en massa flytväxter.
                  http://www.defblog.se

                  Kommentar

                  • moi
                    • November 2008
                    • 213

                    #10
                    Ursprungligen postat av defdac
                    Låter som det är en liten grislåda med alla yngel och konstig matning. Räkna med alger.

                    Mata ett par flingor flingfoder var tredje dag och ställ akvariet mörkt. Ställ in max 8 timmars ljustid på timern och skaffa en massa flytväxter.
                    tror att jag matar för mycket då få göra det du skrev o hoppas att det blir bätre
                    jag ska skaffa en till kar snart för o flytta ynglar i den
                    de ynglar som fan
                    tack för tipset!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...