Blommande Crinum calamistratum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #16
    Ursprungligen postat av heeke
    Nja, vet inte om jag egentligen vill ha en massa blommor, då blir jag ju tvungen att skaffa hängande lysrörsarmatur och köra med ett öppet kar ist.
    Man kanske skulle slagit till på erbjudandet om 400W MH...
    Så får man ju inte säga ju! Du får anpassa karet efter blommorna, thats the spirit you know
    Har fastnat för öppna kar, de känns så mycket, tja.. öppnare. Att se vattnet krusa sig på ytan är en härlig känsla, speciellt om man har de där blommorna som spräcker den krusade ytan!
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #17
      nja att anpassa ett kar efter en växt som kanske blommar vart 3:e år känns som "over kill".
      Vart 3:e år vet jag iofs inte, men det tog 3 år för denna att blomma, kanske blir oftare nu när den är "fullvuxen".
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        Crinum-arter blommar varje år. men i hemma miljö i ett akvarium. med ''samma'' förhålladen varje år. så kan den blomma lite mindre och kanske bara nåt år komma en spontan blomning.

        Kommentar

        • Kep
          • February 2009
          • 29

          #19
          verkligen fantastisk!
          325L Tropiskt-Sällskap
          220L Under renovering
          60L Växt/Yngel

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            #20
            Coolt, har ju fått en grön lotus att blomma, en vacker vit traditionell näckros blomma men ack så fin, vissnade dok snabbt av värmen från lysrören.

            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            Arbetssätt...