Andmat, bra eller inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Det är samma, och kom enl uppgift från ansjo i samband med en laddning amazonas frogbite.

    Bladens undersidor var inte helt röda utan mer åt det flammiga metallic röd/lila hållet.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Från mig? Kul att man kan glädja någon.....NOT!
      Mig veterligan har jag bara haft "vanlig" andmat, men eftersom jag inte är speciellt förtjust i dessa växter så har jag inte lagt ner så mycket energi för att ta reda på om det är två olika sorter.
      Jag har varit mer intresserad av hur mycket reningsverket kan ta hand om...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        Ursprungligen postat av ansjo
        Från mig? Kul att man kan glädja någon.....NOT!
        Mig veterligan har jag bara haft "vanlig" andmat, men eftersom jag inte är speciellt förtjust i dessa växter så har jag inte lagt ner så mycket energi för att ta reda på om det är två olika sorter.
        Jag har varit mer intresserad av hur mycket reningsverket kan ta hand om...
        Med dom mängderna jag spolar ut i veckan så e jag inte säker på att jag vill veta vad reningsverket säger...

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          Ursprungligen postat av ansjo
          Från mig? Kul att man kan glädja någon.....NOT!
          Mig veterligan har jag bara haft "vanlig" andmat, men eftersom jag inte är speciellt förtjust i dessa växter så har jag inte lagt ner så mycket energi för att ta reda på om det är två olika sorter.
          Jag har varit mer intresserad av hur mycket reningsverket kan ta hand om...
          Den passerade familjen Pejlare uppe på guldheden..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            Ursprungligen postat av NIC
            Med dom mängderna jag spolar ut i veckan så e jag inte säker på att jag vill veta vad reningsverket säger...
            En vacker dag kommer hämnden bakvägen när du sitter och tronar uppe på den stora porslinsguden!
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • modig
              • March 2009
              • 15

              Är detta samma Andmat som finns i svenska vattendrag?

              *står redo med hink och håv i hand - Vadarstövlar på*
              "If you want to know what God thinks of money, just look at the people he gave it to."

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                Ursprungligen postat av modig
                Är detta samma Andmat som finns i svenska vattendrag?
                Det finns ett 50-tal arter runtom i världen, och många av dem dyker säkert av och till upp i akvarium, men den gamla hederliga svenska svensk Andmat (Lemna minor) är förmodligen den som är vanligast i akvarier, ja.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  Den andmat (Lemna minor) som förpestar min tillvaro prövade jag att ympa in i min damm för några år sedan men den tvärdog därute. Kan man tänka sej olika "stammar" som klarar olika klimat bättre eller sämre?
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • modig
                    • March 2009
                    • 15

                    Så, nu har vi skaffat andmat från naturen.
                    Men huuu vilka äckliga maskar det var i vattnet, 2 cm långa och typ 0.01mm tjocka, såg ut att kunna ta sig in i porerna på en, jag får gåshud över hela kroppen bara jag tänker på dom.
                    Ska vi se om andmaten klarar sig i mitt obefolkade 70-liters =)

                    -J
                    "If you want to know what God thinks of money, just look at the people he gave it to."

                    Kommentar

                    • Azur
                      • March 2003
                      • 12946

                      Ursprungligen postat av erikthur
                      Den andmat (Lemna minor) som förpestar min tillvaro prövade jag att ympa in i min damm för några år sedan men den tvärdog därute. Kan man tänka sej olika "stammar" som klarar olika klimat bättre eller sämre?
                      Helt säkert, men det kan också vara så att det du har är nån tropisk art.

                      EDIT: Jag är rätt säker på att mina är just Lemna minor eftersom jag vet var de kommer ifrån. Vilken vattenlopps-damm jag själv fångat dem i...
                      Senast redigerad av Azur; 11 May 2009, 17:10.
                      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...