Vallisneria spiralis eller vad ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Vallisneria spiralis eller vad ?

    Hemma hos admin hittade vi denna växten, som hade brett ut sig mycket utan att växa på höjden. Vad kan det bero på ?
    Bifogade filer
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Lite näring och bra belysning kanske? Han gödde inte karet över huvudtaget och den enda näringen kom från fiskarna, bara som en tanke....
    Snyggt som fasen var det i vilket fall som helst, en sådan matta skulle jag inte tacka nej till i mitt kar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      #3
      Jag har märkt att Vallisnerian när det är näringsfattigt inte blir så hög, men istället så sprider den sig väldigt. Har dock inte sett den så lågvuxen.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Fanbyalperna
        Jag har märkt att Vallisnerian när det är näringsfattigt inte blir så hög, men istället så sprider den sig väldigt. Har dock inte sett den så lågvuxen.
        Håller helt med det har även jag sett på ett antal kar att den breder ut sig nåt enormt men inte på höjden.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Det finns en ny obeskriven vallisneria som tropica har och jag oxå för den delen
          Den heter Vallisneria americana "mini twister" dock så ser den inte ut som den hos Christian men det är kanske den ändå om han har plågat den ett tag
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Ser absolut ut som en Vallisneria americana ''mini twister'' som drd säger. Dom blir inte längre än dryga decimetern enligt Tropicas beskrivning

            Valliseria spiralis har förövrigt raka blad. Det är blomstängeln på denna som är "skruvad" där av spiralis.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...