Vem är den skyldige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #16
    Ursprungligen postat av MattiasL
    Den sorten brukar väl inte äta växter?
    Nej det brukar den inte. Fast nu är svärdsplanta extremt välsmakande så säker kan man aldrig vara. (speciellt de unga späda bladen)

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2889

      #17
      Skulle skaffa Ottocinclus alternativt Siamensis ifall du vill ha algätare. Risken är annars att t.ex. svärdsplantorna rycker. Finns ju en annan tråd där detta diskuteras flitigt och flera har ju erfarenhet av Ancistrus som äter på Svärdsplantor. Och nya blad är ju naturligtvis mest intressanta.

      Kommentar

      • aneta
        • September 2008
        • 261

        #18
        Ursprungligen postat av Sleaper
        Skulle skaffa Ottocinclus alternativt Siamensis ifall du vill ha algätare. Risken är annars att t.ex. svärdsplantorna rycker. Finns ju en annan tråd där detta diskuteras flitigt och flera har ju erfarenhet av Ancistrus som äter på Svärdsplantor. Och nya blad är ju naturligtvis mest intressanta.
        Ottocinclus är flyttade till mindre kar. Blir inte för mycket att ha både botior och siamensis i mitt 128L? Man måste väl ha minst 3 st av varje?
        325L

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2889

          #19
          Nej, du måste inte ha tre av varje. Men tre otocinclus tar ju inte mycket plats ;-).

          Kommentar

          • Sultanen
            • January 2008
            • 2457

            #20
            Av egen erfarenhet så skulle jag vilja säga att du visst bör ha små grupper av bägge, de botior jag haft verkar helt klart trivas bäst i grupp och även siamesiska algätare gör det, simmar tillsammans och är bra mycket mer liv i om du har fler.
            300L Räkkar
            400L Växtakvarium
            220L Saltvatten - Under uppstart
            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

            Kommentar

            Arbetssätt...