Easycarbo??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Easycarbo??

    Har nyss köpt denna växt näring och funderar på att hälla i lite i mitt 96 liters kar på 3veckor.Är detta något som påverkar nitriten så jag bör vänta eller är det bara att hälla i?
    Någon som har erfarenheter av detta som han/hon vill dela med sig med så är jag glad för dem

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Lysmask
    • March 2007
    • 251

    #2
    Har du någon annan näring att komplettera med? Detta är bara kolnäring och det behövs mer än kol till växterna. Den påverkar inte nitriten men om du inte har annan näring med så ska du nog inte börja med denna.
    205 l, 31 l
    Mvh Lisa

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Se till att du inte överdoserar medlet. Gör du det, kan filterbakterierna ta skada, och då får du en nitritchock på köpet.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • akino
        • January 2008
        • 146

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Se till att du inte överdoserar medlet. Gör du det, kan filterbakterierna ta skada, och då får du en nitritchock på köpet.
        Inte bara filtrerbakterierna, den tar död på de flesta akvarie innvånarna vid en relativt liten överdosering.
        Senast redigerad av akino; 11 September 2012, 13:54.

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Jag har inte tänkt ge så mycket mer än ett par gånger i veckan ( det står varje dag på flaskan ), för växterna behöver inte växa sååå mycket. Men jag behöver alltså någon annan växtnäring att kombinera med? Även om jag inte har "problem" med växandet?? =)
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            växter får ju både näring och co2(Koldioxid=kolnäring) i karet utan att man tillsätter det (näring från fiskar och co2 från luften). att man till sätter näring och co2 är att dom ska ha stabila värden och få rikligt med näring så att dom växer maximalt.

            så växer dina växter bra och ser fina ut och du är nöjd så behöver du inte tillföra nåt alls. utan bara hålla det så stabilt som möjligt.

            ska du ge dom kolnäring så är det nog bra att tillföra någon annan växtnäring också.

            Kommentar

            Arbetssätt...