Gula blad på min växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Gula blad på min växt

    Hej

    Min växt i akvariet har gula blad det är en sån tjockbladig som är grön och vit längst ut fiskarna biter aldrig på den och Fe/Järn testet är på 1.0 mg. Vad är orsaken vad ska jag göra
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är en sumpväxt och överlever inte någon längre tid i akvarium.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #3
      Varför varför varför säljs såna? Jag fattar det inte.

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Ursprungligen postat av Krax
        Varför varför varför säljs såna? Jag fattar det inte.
        För att det finns dom som köper
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Erik...
          • May 2006
          • 1459

          #5
          Maria-Sjöjungfru har naturligtivs rätt, men det är även så att vissa föredrar hårda landlevande växter just för att dom inte dör lika fort i miljöer där inga växter kan överleva som de flesta akvarieväxeter gör. Så det finns även en annan anledning, även om logiken är grymt haltande så tänker en del människor så.

          Folk ger upp det med att få akvarieväxterna att trivas, även många handlare, jag har varit i butik där de flesta växter var landväxter, anledningen var uppenbar, de flesta vattenlevande växterna hade redan hunnit börja se ut som sk*t, landväxterna ser ju som sagt rätt ok ut betydligt längre än genomsnittet vattenväxter i hopplös miljö.

          Kommentar

          • alg_oa1
            • May 2007
            • 473

            #6
            Där jag praktiserade fick affären en leverans med landväxter som vi fick sätta ner i akvarierna, det kändes totalt fel när dom sedan sålde dem som vatten växter!
            "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

            Kommentar

            • Bowman
              • December 2008
              • 1318

              #7
              Ursprungligen postat av Erik...
              Maria-Sjöjungfru har naturligtivs rätt, men det är även så att vissa föredrar hårda landlevande växter just för att dom inte dör lika fort i miljöer där inga växter kan överleva som de flesta akvarieväxeter gör. Så det finns även en annan anledning, även om logiken är grymt haltande så tänker en del människor så.

              Folk ger upp det med att få akvarieväxterna att trivas, även många handlare, jag har varit i butik där de flesta växter var landväxter, anledningen var uppenbar, de flesta vattenlevande växterna hade redan hunnit börja se ut som sk*t, landväxterna ser ju som sagt rätt ok ut betydligt längre än genomsnittet vattenväxter i hopplös miljö.
              Den anledningen kände jag inte till. Tack för den nya tanken

              Kommentar

              Arbetssätt...