Hva? Kokosalger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eidis
    • February 2008
    • 33

    Hva? Kokosalger?

    För ett par timmar sen lade jag i en urholkad kokosnöt i karet, och hux flux dyker dom första algerna jag haft på 9 månader upp Aja, förmodligen har det väl inget samband men nåt lär man väl skylla på
    Nu är det fullt med små gröna prickar på rutorna, Akvariet har varit igång tre månader ca, väldigt mycket växter och väldigt lite levande invånare... trodde alger kom när det var övergött?
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Ruttnande kokos-skal kan nog påverka både syre och ammoniumnivåer i akvariet (vilket är det som brukar få alger att gå igång mest).
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      #3
      Det var inte kvar av det vita köttet i den då?

      Kommentar

      • Eidis
        • February 2008
        • 33

        #4
        ruttnande säger du? kokosnöten är från i julas, men det kanske är mer en färskvara plockar ur den igen isåfall, det kanske är så enkelt?

        plockade ur allt vitt och kokade den i två omgångar, så jag tror inte att det är nå sånt som spökar

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Du la i den för ett par timmar sedan sa du, så fort kan väl inte algerna dykt upp? Kan du inte ha missat dem tidigare, och nu har de blivit stora nog för att du ska lägga märke till dem?

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Du la i den för ett par timmar sedan
            Hoppsan, det missade jag hehe. Helt rätt, dom kommer inte fram på ett par timmar..
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Eidis
              • February 2008
              • 33

              #7
              Så kan det ju såklart vara, trodde det var superonda kokosnötsalger som skulle ta över karet Inga fler idag dock, eller inte märkbart. Sitter som berget gör dom å, både sniglar och mal dissar så det blir väl till att skrapa

              Kommentar

              Arbetssätt...