PMDD för en nybörjare på växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matte&Mia
    • February 2008
    • 141

    PMDD för en nybörjare på växter?

    Tjena!

    Vill nu få lite fart på mina växter, göder för tillfället med easy carbo & profito men skulle vilja testa PMDD är det svårt för ngn som inte är van vid växter (alltid haft malawi)... : ) Vad bör jag kolla upp innan jag beställer?
    Vad ska jag beställa? Och vart ifrån?
    Ciklider is the shit! : )
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Jag köpte från tradera. Tror säljaren hette johan76 eller johan78 eller nåt.

    Edit: Tittade på tradera, och hittade han som jag köpte av, han hade en ny auktion ute:



    Han skickar också med recept på hur man blandar sen, och blir mycket billigare.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Matte&Mia
      • February 2008
      • 141

      #3
      Tackar! Det verkar ju intressant.. : )



      Ursprungligen postat av JojjeN
      Jag köpte från tradera. Tror säljaren hette johan76 eller johan78 eller nåt.

      Edit: Tittade på tradera, och hittade han som jag köpte av, han hade en ny auktion ute:



      Han skickar också med recept på hur man blandar sen, och blir mycket billigare.
      Ciklider is the shit! : )

      Kommentar

      • flocki
        • April 2008
        • 273

        #4
        Jag rekommenderar denna. http://www.haack.se/pmdd/
        Beställer från honom och det har funkat bra alla gånger.
        Står all info på sidan också om det är nåt du undrar.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Men det blir dyrare, och du får ju exakt samma vara och beskrivning
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Ja men han har samma pris varje gång du beställer. Ingen auktion där inte.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Ja men han har samma pris varje gång du beställer. Ingen auktion där inte.
              Det spelar väl ingen roll? Det blir ju ALLTID billigare, sen spelar det väl ingen roll om det blir 20 kronor en gång och 30 kronor en annan?
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Fuzzop
                • July 2007
                • 2380

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Det spelar väl ingen roll? Det blir ju ALLTID billigare, sen spelar det väl ingen roll om det blir 20 kronor en gång och 30 kronor en annan?
                Om du bara köper enkelpack blir det kanske alltid billigare, men vill man ha nåt annat som nu senaste beställde jag färdig torrmix och det priset hade jag knappast fått via tradera, har han med micro+ på tradera oxå? annars kanske det beror på vilket vatten man har oxå om det är lämpligt, men hos Haack får du iaf alltid toppenservice, snabbt och till klart rimligt pris.

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #9
                  Ja, det gör man såklart som man vill. Men jag rekommenderar tradera.
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Guppen
                    • June 2009
                    • 41

                    #10
                    Ursprungligen postat av Fuzzop
                    Om du bara köper enkelpack blir det kanske alltid billigare, men vill man ha nåt annat som nu senaste beställde jag färdig torrmix och det priset hade jag knappast fått via tradera, har han med micro+ på tradera oxå? annars kanske det beror på vilket vatten man har oxå om det är lämpligt, men hos Haack får du iaf alltid toppenservice, snabbt och till klart rimligt pris.
                    Finns det färdig torrmix att beställa på Haaks hemsida? Jag har letat men kan inte hitta det.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #11
                      På vänstersidan står det portionspack med endera NutriSi eller Micro+ så det är bara att välja vilken av dessa du ska ha.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Guppen
                        • June 2009
                        • 41

                        #12
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        På vänstersidan står det portionspack med endera NutriSi eller Micro+ så det är bara att välja vilken av dessa du ska ha.
                        http://www.haack.se/pmdd/
                        Jaså, jag trodde inte det va torrmix Blandar du bara allt pulver? Hur gör du med flaskan? Hur doserar du? Tacksam för svar

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Du får tre påsar som blandas ut var för sig i 0,5 liter vatten så du får således 3 x 0,5 liter tex PETflaskor. Av dessa flaskor doserar du 10 ml/100 liter akvarium per vecka som standarddos, och denna dos är ganska lågt ställd så du behöver inte vara orolig att du överdoserar.
                          Brukar vara en bra "komihåg" att göra vattenbytet på tex en lördag och göda direkt efteråt.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Guppen
                            • June 2009
                            • 41

                            #14
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Du får tre påsar som blandas ut var för sig i 0,5 liter vatten så du får således 3 x 0,5 liter tex PETflaskor. Av dessa flaskor doserar du 10 ml/100 liter akvarium per vecka som standarddos, och denna dos är ganska lågt ställd så du behöver inte vara orolig att du överdoserar.
                            Brukar vara en bra "komihåg" att göra vattenbytet på tex en lördag och göda direkt efteråt.
                            Ok det är så jag gör nu men det är ju ingen torrmix?

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Aha, du vill dosera torrt?
                              Ja, då får någon annan flika in då jag alltid kört med PMDD uppblandad...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...