Växterna dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16
    enda gången jag haft problem med svärdplantor är när det vart sumpgas i botten så rötterna inte mådde så bra, prova gräva runt lite så ser du om det kommer bubblor, ett sätt att få lite fart på svärdplantor brukar va att plocka dom ganska hårt så du bara har dom nyaste och finaste bladen i mitten kvar dom är annars inte så ljuskrävande så dina rör duger absolut.

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #17
      enda gången jag haft problem med svärdplantor är när det vart sumpgas i botten så rötterna inte mådde så bra
      Hur vet du att det var sumpgasen som förstörde rötterna och att det inte blev sumpgas pga växten mådde dåligt och inte kunde pumpa ner syre vid rötterna?
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #18
        Ursprungligen postat av defdac
        Hur vet du att det var sumpgasen som förstörde rötterna och att det inte blev sumpgas pga växten mådde dåligt och inte kunde pumpa ner syre vid rötterna?
        Nja varför problemet uppstod vet jag inte men efter att rört runt i botten så började min svärdplanta återhämta sig och det fanns bubblor i princip i hela botten även långt från växternas rötter, efter detta införde jag malaysiska sandsnäckor och problemet har aldrig kommit tillbaka så jag vill nog tro att det samlats för mycket skit i min botten som börjat bilda sumpgas, tror valet av bottenmaterial va ganska dåligt men det va på mitt första kar och jag hade inte hittat till zoopet ännu

        Kommentar

        • Alvakvarium
          • January 2009
          • 85

          #19
          Vad är det för växter? Kanske är det inga växter som passar till dina lysrör, sant o.s.v. Vattnet i akvariunmet kan också ha fel värden.

          Kommentar

          Arbetssätt...