få Hygrophilia polysperma att växa fortare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    Ursprungligen postat av ciklidcollector
    Rötter på sidorna av själken tyder på någon form av näringsbrist eller behov av kapning strax nedanför rötterna för att få en ny planta.
    fast nu kan ju inte växter tänka och därför inte skicka ut rötter för att ''ägaren'' ska kapa den så den blir fler. och växter kan inte ta sticklingar på sig själva.

    en del vattenväxter får rötter dels för att ''fästa'' sig bättre och är det näringsrikt vatten så skickar den ut rötter som kan suga åt sig näringen.

    alla mina stjälkväxter i karet har vita rötter vid varje nod och där är inte näringsfattigt vatten.

    Kommentar

    • KoiKe
      • March 2008
      • 331

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      fast nu kan ju inte växter tänka och därför inte skicka ut rötter för att ''ägaren'' ska kapa den så den blir fler. och växter kan inte ta sticklingar på sig själva.

      en del vattenväxter får rötter dels för att ''fästa'' sig bättre och är det näringsrikt vatten så skickar den ut rötter som kan suga åt sig näringen.

      alla mina stjälkväxter i karet har vita rötter vid varje nod och där är inte näringsfattigt vatten.
      Jag menar väl de

      går väl nu ett 6-70tal malar i karet å lite fiskyngel å de borde ju vara rätt näringsrikt vatten efter dom :P


      nu startade jag upp en mäskflaska innan i alla fall å flyttade över lite till växter började bubbla efter en timme å nu bubblar de väl typ en bubbla per sekund :S

      Satte i ett lysrör till dock aquaglow å jag tycker de brukar tillkomma alger av dessa jämnfört med aquarelle...

      får se om de blir bättre fart i att nu

      har en annan växt som fullständigt har exploderat i utveckling nu vet dock inte namn så denna får ni hjälpa mig med då de typ plötsligt sitter typ 50 skott på den

      tack för all hjälp

      Kommentar

      Arbetssätt...