Pmmd, co2 och ec?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    Pmmd, co2 och ec?

    Läser på några ställen kring doseringen. Om man kör ec normaldos, d v s 1 ml/50 l v bör man öka pmmd doseringen? Om man använder co2 enbart alternativt co2 och ec?
  • classekoi
    • March 2007
    • 325

    #2
    www.plantswap.se

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Generellt sett går det åt mer näring när man tillför en kolkälla, men bästa sättet att se om det behövs är att iaktaga växterna och se om tillväxten avstannar och/eller näringsbristsymptom visar sig.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #4
        Några växter ser lite risiga ut, ökade dennas veckas dos till 1 1/2 ggr så får vi se om de tar sig.

        Kommentar

        • sme_h
          • November 2003
          • 625

          #5
          Kör 3-dubbel dos och mina snabbväxare har gula toppar. Tror man kan få överdosera en del även om jag är lite förbluffad över att detta inte verkar räcka
          1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Ursprungligen postat av sme_h
            Kör 3-dubbel dos och mina snabbväxare har gula toppar. Tror man kan få överdosera en del även om jag är lite förbluffad över att detta inte verkar räcka
            Du har ju ganska mycket växter... men det kanske inte är för lite näring... hur mycket ljus har du och vad är det för lysrör i ramperna du har?
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            Arbetssätt...