Vilken växt är detta???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    Vilken växt är detta???

    När jag tog bort rampen nyss för att byta vatten / gallra, så såg jag att det har börjat växa någonting som jag inte känner igen ovanför ytan på mangroveroten. Någon som vet vad det kan vara?

    I akvariet finns Hygrophila corymbosa, jättesvärdplanta, Bacopa caroliniana, Anubias av något slag, samt Pogostemon Helferi. Har inte skaffat någonting nytt på läänge och roten är köpt på affär och har nog inte varit i vatten på väldigt länge.

    /Erika
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Tamarind; 24 November 2008, 18:04. Anledning: Oups, glömde bilderna...
  • Guest

    #2
    ?
    Kan ju vara vilken som helst utan bild...

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #3
      Oups, tryckte för snabbt...

      Kommentar

      • Big_Sal
        • March 2008
        • 470

        #4
        Coolt om det skulle vara så att det har legat ett gammalt frö i roten från platsen där den kommer ifrån som nu x antal år efteråt börjat gro på anra sidan jorden... vet inte om det kan vara så ens men hade varit sjukt coolt.
        //Salle

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Ser ut att vara en ormbunke. Nånting åt Adiantum-hållet kanske.

          Du har inga ormbunkar stående i närheten som kan ha "sporat av" sig?
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Tamarind
            • February 2008
            • 482

            #6
            Nix, har aldrig haft några andra växter än de som jag nämnde och har bara ett akvarium...

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Pja, då vete sjutton var den kommer ifrån. Den kan ha kommit med från där roten plockats (Tyskland ) men nån ormbunks-spor kan också ha blåst dit genom ett fönster, eller från det gröna i en blombukett, eller...
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                #8
                Oj, jag tänkte visst bara i akvarie-linjer! Sambon läste nyss över axeln på mej och säger "men vi har ju en ormbunke i köket?", och det stämmer ju! Den ser inte ut som den på roten, men det är ju förstås möjligt att det kommer därifrån... Antog bara att det måste vara en akvarieväxt! Har heltäckande ramp, så sporerna har nog fått kämpa för att hitta dit. Tack för hjälpen, det är säkert från köksfönstret den kommer då!

                Kommentar

                Arbetssätt...