Alger och temp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheRoblin
    • July 2007
    • 310

    Alger och temp?

    Har kämpat ett tag med at få bort alger mm i tanken(regelbunda vattenbyten,EC, växtnäringe, reglerat ljustiden och bytt rör mm. Har lyckats med att få bort tofsalger och cyano mfl, men har under de snaste veckorna börjat få brunalger, en del gröna fläckar på växterna samt någon slags grön "hinna"(partiklar) på vattenytan !!

    Det jag undrar är om den låga temperaturen i karet kan vara orsaken till dessa alger!!

    Har nu ca 23-24 grader i tanken vilket är ett resultat av en sänkt innertemp i lägenheten pga att det är höst. Har beställt en doppvärmare som förhoppningsvis kommer i veckan!
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #2
    Min gissning är inte att det beror på den låga temperaturen utan just att den ändrats men jag kan va helt ute och cyklar, i vilket fall som borde då doppisen hjälpa genom att ge en jämnare temp i karet iaf, möjligen då att det blir värre igen för du ändrar tempen en gång till men för sista gången då

    Kommentar

    • LoGeek
      • September 2008
      • 1651

      #3
      Oookeeeej...Gobeaty527.. Tror du hamnat i fel forum...

      Kommentar

      • alg_oa1
        • May 2007
        • 473

        #4
        Ursprungligen postat av LoGeek
        Oookeeeej...Gobeaty527.. Tror du hamnat i fel forum...
        Vem/Vad då?
        "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

        Kommentar

        • linda.n
          • March 2008
          • 459

          #5
          Ursprungligen postat av alg_oa1
          Vem/Vad då?


          skulle läsa om alger men fick mig ett gott skratt.

          Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

          Kommentar

          • LoGeek
            • September 2008
            • 1651

            #6
            Ursprungligen postat av alg_oa1
            Vem/Vad då?
            Ett långt inlägg som verkar vara borttaget nu...

            Kommentar

            Arbetssätt...