Andmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mange016
    • May 2006
    • 341

    Andmat

    Andmaten började med ett par fina blad som slank med i påsen vid fisk köp men har blivigt ett rent h*lvete i akvariet nu, så undrar hur man lättast blir av med det, är det hård rensning varje dag som gäller eller någon som har ett bra knep ?!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Mycket ytcirkulation brukar inte vara så populärt om man heter andmat.
    Kan du även låna en guldfisk eller slöjstjört ett par dagar, om de övriga fiskarna tillåter det. så brukar saken vara biff.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Finns nog inget lätt sätt bara tur. Hård rensning varje dag kan hålla dem i schack dock. För många blir det antingen cyano eller andmat. Vilket är att föredra?
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Lilla Damen
        • February 2008
        • 2649

        #4
        Stora silverhajar och Torpedbarber tar oxå en del...

        Kommentar

        • mange016
          • May 2006
          • 341

          #5
          Jag får sätta igång imorgon med rensningen och se hur det kommer gå, cyano har jag ingen erfarenget av och det får man väl tacka gudarna för, för läst vad folk tycker om det och åtgärderna =)

          Kommentar

          • Jenny054
            • May 2007
            • 920

            #6
            1. Man står som en dåre med en håv.
            2. Man köper slöjstjärtar - Jag hämtade ett akvarium & dessa ingick i köpet, dagen efter var ALL andmat borta.
            The fish is jumping.....
            Bloggen:
            http://aquastyle.blogspot.com/
            Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

            Kommentar

            • mange016
              • May 2006
              • 341

              #7
              Känns inte som att några slöjstjärtar passar in i mitt akvarium så får nog bli kämpa med håven :P

              Kommentar

              • Jenny054
                • May 2007
                • 920

                #8
                Ursprungligen postat av mange016
                Känns inte som att några slöjstjärtar passar in i mitt akvarium så får nog bli kämpa med håven :P

                Det gjorde det inte i mitt heller. Jag hade turen att en akvariebutik tog mina 3 monster.
                The fish is jumping.....
                Bloggen:
                http://aquastyle.blogspot.com/
                Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                Kommentar

                • alg_oa1
                  • May 2007
                  • 473

                  #9
                  Ursprungligen postat av mange016
                  Känns inte som att några slöjstjärtar passar in i mitt akvarium så får nog bli kämpa med håven :P
                  Säg att du vill ha dem att bekämpa andmat med så får du säker lämna till baka dem senare.
                  Fick bort plågan i mitt akvarium med håven tog 5 månader innan allt var borta! Phu...
                  "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

                  Kommentar

                  • mange016
                    • May 2006
                    • 341

                    #10
                    Ursprungligen postat av alg_oa1
                    Säg att du vill ha dem att bekämpa andmat med så får du säker lämna till baka dem senare.
                    Fick bort plågan i mitt akvarium med håven tog 5 månader innan allt var borta! Phu...

                    5 MÅNADER ???

                    Blir kanske ner och låna hem några fula fiskar iallafall då, tror ni dom passar in i ett 250 möbelkar med em BTN Amazonas som befolkas av ett pallettpar, ett par Ap. Macmasteri, ett 40tal kardinaler och ett par malar, blir väl snygget med någa slöjstjärtar

                    Kommentar

                    • Mella
                      • September 2007
                      • 154

                      #11
                      Ursprungligen postat av mange016
                      5 MÅNADER ???

                      Blir kanske ner och låna hem några fula fiskar iallafall då, tror ni dom passar in i ett 250 möbelkar med em BTN Amazonas som befolkas av ett pallettpar, ett par Ap. Macmasteri, ett 40tal kardinaler och ett par malar, blir väl snygget med någa slöjstjärtar
                      Jag tog hem andmat till mina guldbarber och paletter, ca:2dl , tog en vecka sen va det inte ett uns kvar,jag kan varmt rekomendera guldbarber åxå för detta jobb.
                      Sagt är sagt,.....

                      Kommentar

                      • cillan
                        • February 2007
                        • 562

                        #12
                        Jag är nog den enda som vill ha andmat fast det är bara för att sköldpaddan äter det. Innan vi hade sköldpaddan försökte jag oxå får bort det men lyckades inte.

                        Kommentar

                        • gizmogirl
                          • August 2006
                          • 2214

                          #13
                          Vill också han andmat eftersom mina äppelsnäckor glatt mumsar i sig det

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #14
                            Ursprungligen postat av alg_oa1
                            Säg att du vill ha dem att bekämpa andmat med så får du säker lämna till baka dem senare.
                            Fick bort plågan i mitt akvarium med håven tog 5 månader innan allt var borta! Phu...
                            Jag hade inga problem med att få bort det. Man får hålla på ett par gånger bara... Det är inte så svårt.. Man kan ha andra flytväxter om man vill ta upp näring i karet..
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Men det lättaste sättet att bli av med flytväxter, eller rättare sagt få dem att vantrivas är att ha kraftig ytcirkulation så de inte har någonstans att "vila" på.
                              Då dröjer det inte länge innan de bara försvinner....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...