Tips på hur man får algbollar att växa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krax
    • December 2005
    • 1329

    Tips på hur man får algbollar att växa?

    Är det någon som har bra tips på hur man får algbollar att växa lite snabbare? Jag har en liten kula som jag hittade i en sjö och den växer men det går så långsamt. Göder med PMDD och har aquarelle lysrör.
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    #2
    jag har ingen aning om det funkar eller om det är någon bra ide, men min tanke är att man stoppar in en Tropica Näringskapsel i mossbollen.
    Lyssna inte på mig

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #3
      Jag har bara en enda liten kula av en algboll så jag vill inte chansa. Det kanske kunde funka.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Pröva med mer ljus.
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • MattiasL
          • September 2006
          • 1479

          #5
          Normal gödning och bra ljus är finfint. Men algbollen kommer ändå att växa mycket långsamt. Det är dess natur.
          Qui audet adipiscitur!

          Kommentar

          • Krax
            • December 2005
            • 1329

            #6
            Ursprungligen postat av MattiasL
            Normal gödning och bra ljus är finfint. Men algbollen kommer ändå att växa mycket långsamt. Det är dess natur.
            Hm, ja ska köpa nya rör snart. Brukar ni rulla dom för att de ska bli runda eller?

            Kommentar

            • MattiasL
              • September 2006
              • 1479

              #7
              Man kan ta upp den ibland och krama ur den i rent vatten som en svamp. Sedan när man släpper ned den i karet igen så lever den sitt eget liv ett tag. Testa! Den hamnar garanterat inte på samma ställe som förut!
              Qui audet adipiscitur!

              Kommentar

              Arbetssätt...