Mindre fina växter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amazon77
    • July 2008
    • 129

    Mindre fina växter!

    Hej, jag har precis skaffat mitt andra akvarium men det växer inte så bra i det, jag kör med växt näring i gruset och i vattnet, men dom dör sakta. Så är det någon som har ett förslag om hur mina växter i mitt lila 54l ska kuna överleva?
    54L
    175L Sällskap
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    #2
    Vad har du för ljus? fiskar? Vad för sorts näring? Vilka växter?
    Det blir mycket lättare om du har lite info om karet
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

    Kommentar

    • Amazon77
      • July 2008
      • 129

      #3
      Ok, näringen som jag har i gruset vet jag inte förpackningen har jag kastat men näringen i vattnet är Tetra plant Flora Pride ca 10ml varanan vecka. Och fiskarna är 3 svärdbärare och när jag köpte växterna så tror jag att det var därifrån snigeln kom som nu är i akvariet. Växterna är svärdplanta, jawa mossa, flyt växter av den vanligaste typen och sen vet jag inte exakt. Men belysningen kan jag inte se vad det är för en.
      54L
      175L Sällskap

      Kommentar

      • alg_oa1
        • May 2007
        • 473

        #4
        Flora pride innehåller om jag inte minns helt fel bara makro ämnen kalium, fosfor järn mm.
        Växterna behöver båda delarna, det vill säga både makro och micro ämnen. Ett sådant medel heter PMDD och är det billigaste och bästa medlet på marknaden det finns att köpa på nätet PMDD.se

        Belysningen är viktigt för växterna så jag skulle se över vad ditt rör heter.
        Växterna ruttnar bort vid för lite ljus.
        Det bästa rören är philipps aquarelle, life glo eller power glo. (det står säkert på ditt rör vad det heter)

        PS snäckan i ditt akvarium är inte farlig på något vis den äter alger
        "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

        Kommentar

        • Amazon77
          • July 2008
          • 129

          #5
          KS8105 25W E27 220-240V 50 Hz heter den hoppas det hjälper dig
          Senast redigerad av Amazon77; 21 October 2008, 17:54.
          54L
          175L Sällskap

          Kommentar

          Arbetssätt...