Vad är detta som sitter på bladen??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Friiiida
    • August 2008
    • 7

    Vad är detta som sitter på bladen??

    Hej

    Jag upptäckte nyss nånting som sitter fast på undersidan av bladen på växterna. Jag har aldrig sett det förut, men nu när jag började titta så såg jag det på flera ställen.

    Det är som en liten påse med små prickar. En del var vita/genomskinliga och en del var större och ljusgröna.

    Jag försökte ta kort men nu vet jag inte hur jag ska lägga upp det.

    I akvariet finns guppys, några neontetror och en läskig snigel som har dykt upp från ingenstans.

    Nån av alla er kunniga här som vet vad jag menar?
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Snigelägg

    Kommentar

    • Friiiida
      • August 2008
      • 7

      #3
      Va??
      Neeeeeej, en är tillräckligt!!!!!!!!
      Hur har den gjort det, hur klarade den det själv?
      Jaha, då är det väl bara att håva in dom då.....

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Det är nog snarare snäckor, och får du många sådana så har du övermatat. Ett par stycken är utomordentligt bra för att städa och hålla rent!!
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #5
          Många snäckor kan köra med självbefruktning. Om du inte orkar plocka bort snäckorna för hand och verkligen inte vill ha dem så prova att salta vattnet lite. Guppy tål mer salt än snäckor. Neontetra och växterna gillar inte salt men tål nog mer än snäckorna. Det finns dyra farliga gifter också i affären men det är bara dumt när salt funkar. Salta lite i taget tills snäckan börjar vrida sig. Byt vatten när snäckorna dött. Äggen tål inte heller salt.

          Jag har testat detta och vet att det är riskabelt. Allt liv i karet kan dö om man saltar för mycket. Men det funkade för mig. Fast jag gillar mina snäckor (utom när de äter skalarernas rom).

          Kommentar

          Arbetssätt...