Växtakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Axelsson
    • August 2006
    • 136

    Växtakvarium

    Hej!

    Jag funderar på att köpa ett 3år gammalt begagnat 180liters Juwel möbelakvarium (har stått vattenfyllt hela tiden) och starta upp det i min lilla lägenhet, men eftersom jag är student för tillfället och min vardag är ganska "skiftande" så vet jag inte om det är så bra att jag skaffar fiskar i mitt akvarium om man skall resa bort i en vecka eller två någongång!

    Så jag har funderat på att starta upp ett akvarium som enbart består av gröna, blommiga(?) växter och mörkbotten material, tror ni det kan bli snyggt? för då kräver iallafall mina resor inga liv mer än att massa växter dör (om de nu hinner göra det på 2-4veckor).

    Vad tror ni om min tanke? Kan det bli fint? Har ni några tips på extra fina växter och hur jag skall få dem att stortrivas i mitt akvarium?

  • Guest

    #2
    Ursprungligen postat av Axelsson
    Har ni några tips på extra fina växter och hur jag skall få dem att stortrivas i mitt akvarium?
    Skaffa fiskar till dom. Växter älskar fiskbajs...

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Fiskar och en foderautomat, kom ihåg att inte övermata bara..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Axelsson
        • August 2006
        • 136

        #4
        Ursprungligen postat av Gaffel
        Fiskar och en foderautomat, kom ihåg att inte övermata bara..
        Men om man är borta i typ 4 veckor så krävs det väll ändå att någon gör vattenbyte och rengör akvariumet, inte bara att fiskarna får mat?

        Kommentar

        • polysperma
          • January 2007
          • 550

          #5
          Ursprungligen postat av Axelsson