Tips på tålig bakgrundsväxt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • andersfiskar
    svarade
    Jag har tokledxsnat på Vallisnerian. Visst, den växer fort och sprider sig runt hela karet, men den växer ju så fort och sprider sig runt i hela karet!! Dessutom blir den ful (åtminstone för mig) om man, som råden säger, klipper den i rätt höjd. Skruv-vallen är ju snygg men måste tydligen beställas. Allafall om man bor i Sundsvall... Jag börjar luta mot att inte täcka bakrutan så mycket. allafall inte med en "gräsvägg" som är vanligt.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av gickan_87
    Ja, som rubriken säger. Har ni några tips på bra och tåliga bakgrundsväxter?
    vallisnerian är väldigt tålig och täcker bakgrunden bra! (dvärgvarianten är min favorit )

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Dom stora knaprar väldigt sällan, men vänta tills du ser hannen sitta och fläkta..

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av Gaffel


    Faktum är att jag redan nu tycker mig höra ett svagt.. vänta.. kan det vara ett knaprande? Ahh, nej dom ropar ju TIMBER!!
    Hahaha!
    Jo, jag vet att de gillar att knapra på plantorna men hör å häpna;på de 4 månaderna jag haft honan i karet så har hon än sålänge inte rört svärdsplantan överhuvudtaget, kanske bara haft flax..

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Då kommer du snart ha mååånga små monster som knaprar på din svärdplanta
    Hanen går i ett kar med endast en stoor rot och lite vattenpest som han gärna kan få knapra på.

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade


    Faktum är att jag redan nu tycker mig höra ett svagt.. vänta.. kan det vara ett knaprande? Ahh, nej dom ropar ju TIMBER!!

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av NIC
    Haha.. Gräv inte för långt norrut bara..
    Eller snacka med spettets vänner..

    Inhandlade faktiskt en till ancistrus idag, en hane med spröt och skit i nyllet... Kan inte hjälpa det, har svårt att finna tjusningen med de rackarna, förutom att de håller karet i stort sett algfritt..
    Då kommer du snart ha mååånga små monster som knaprar på din svärdplanta

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av Gaffel
    Sluta klanka på ancistrus NIC annars gräver vi kanalen strax norr om Genarp..

    Javaormbunke är perfekt som tålig bakgrundsplanta, införskaffa en lagom lång och "böljande" rot och bind upp några plantor med fiskelina innan du lägger den tillrätta i akvariet.
    Haha.. Gräv inte för långt norrut bara..
    Eller snacka med spettets vänner..

    Inhandlade faktiskt en till ancistrus idag, en hane med spröt och skit i nyllet... Kan inte hjälpa det, har svårt att finna tjusningen med de rackarna, förutom att de håller karet i stort sett algfritt..

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Sluta klanka på ancistrus NIC annars gräver vi kanalen strax norr om Genarp..

    Javaormbunke är perfekt som tålig bakgrundsplanta, införskaffa en lagom lång och "böljande" rot och bind upp några plantor med fiskelina innan du lägger den tillrätta i akvariet.

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Min tanke med...

    För vad skall de vara tåliga mot?

    @Nic. Bara vänta du!!
    Allt utom äckelmalar!!
    Bring it on NetHex!!!

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Johanski
    Tåliga så länge det inte finns malar i karet
    Min tanke med...

    För vad skall de vara tåliga mot?

    @Nic. Bara vänta du!!

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av Johanski
    Tåliga så länge det inte finns malar i karet
    Därför har man ett antal corydoras och några siameser istället för dessa fruktansvärt fula äckelmonster kallade Ancistrus!!
    Har faktiskt en äckelful Ancistrus i mitt endlerskar och där står en svärdsplanta i bakkanten som inte har blivit tuggad på överhuvudtaget, matar henne, (inte svärdsplantan) med tabletter var tredje dag, inga alger som går henne förbi och svärdsplantan har hon än så länge inte rört..
    Senast redigerad av NIC; 08 October 2008, 01:01.

    Lämna en kommentar:


  • Johanski
    svarade
    Ursprungligen postat av NIC
    Svärdsplantor!
    Tåliga så länge det inte finns malar i karet

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Svärdsplantor!

    Lämna en kommentar:


  • gickan_87
    startade ett ämne Tips på tålig bakgrundsväxt

    Tips på tålig bakgrundsväxt

    Ja, som rubriken säger. Har ni några tips på bra och tåliga bakgrundsväxter?
Arbetssätt...