Mossbollar genomskinliga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Mossbollar genomskinliga

    Såg några mossbollar i affären idag som till stora delar var färglösa, större eller mindre fält av bollarna var nästan genomskinliga..

    i affären sa dom "dom får den färgen åt det hållet dom växter" men det tyckte jag lät lite lustigt, har jag fel?
    Lyssna inte på mig
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av Triggerhappy
    Såg några mossbollar i affären idag som till stora delar var färglösa, större eller mindre fält av bollarna var nästan genomskinliga..
    i affären sa dom "dom får den färgen åt det hållet dom växter" men det tyckte jag lät lite lustigt, har jag fel?
    Näää... Jag tycker inte heller att det låter rätt... Jag har många mossbollar och ingen är i närheten av genomskinlig, inte ens den stora som jag har klippt upp för typ 1 år sedan... Alltså öppnat för att prova att få den till en mossmatta..

    (Det gick halvbra, hade man många skulle man kanske kunna göra mosskullar men det blir inte plant... )
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Ursprungligen postat av Triggerhappy
      Såg några mossbollar i affären idag som till stora delar var färglösa, större eller mindre fält av bollarna var nästan genomskinliga..

      i affären sa dom "dom får den färgen åt det hållet dom växter" men det tyckte jag lät lite lustigt, har jag fel?
      Jag skulle vilja påstå det precis motsatta isf. Om det är någongån "mossbollar" får en "färglös" färg är det om dom dött, tex den del som legat nedåt en längre tid och inte fått något ljus och därmed "gett upp".
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Triggerhappy
        • April 2007
        • 377

        #4
        det låter mer troligt, fast det var inte bara på en sida utan lite här och där på bollarna.
        Lyssna inte på mig

        Kommentar

        • Linapina
          • July 2008
          • 595

          #5
          Jag såg mossbollar i butik där stora delar var som smutsigt vita/beige, och resten grönt. Det var liksom ingen övergång, så jag tyckte det såg ut som att man satt ihop dem med flit så, tagit något och sytt ihop helt enkelt.

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Köp inte fula mossbollar. De växer otroligt långsamt.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #7
              Rör inte min mossboll! Dum, dummare, mossboll! Befria mossbollarna!! Stöd din lokala mossboll!

              Kan någon förklara dom positiva aspekterna kring fenomenet mossboll, känns lite som en blandning mellan flip-flop, pudelfrissor och gardinmönstrade golfbyxor, Limahl personifierad..

              Visst om man har 3 st förankrade som minor i en glasskål tillsammans med den här kan det nog bli ett snyggt foto men varför mossboll??


              Släpp mossbollarna loss det är vår! Den onde den gode och mossboll! Mossboll, samhällets skyddsombud! Bonnie and Mossboll! Judge Mossboll!
              Senast redigerad av Gaffel; 09 October 2008, 13:45.
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              Arbetssätt...