tofsalger??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    tofsalger??

    Jag har fått ett problem, har fått tofsalger

    Finns det någon fisk, mal som äter dessa?
    Jag har bara levande födare i mitt kar, + ancistrusmalar, dvärgklogroda. i ett 200l
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Ursprungligen postat av elinj
    Finns det någon fisk, mal som äter dessa?
    Siamesisk algätare.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Undrar om man skulle slå sig in på uthyrningsbranschen när det gäller siameser, ungefär som dom som håller myskankor för bekämpning av små vinbärssnäckor åker man omkring och erbjuder sina tjänster, skulle det bli olagligt eller man vill köra svart kan ju alltid en "blottarock med insidan fylld av fisktransportpåsar fungera, men då får det nog mer bli en leasingvariant..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Ursprungligen postat av Gaffel
        Undrar om man skulle slå sig in på uthyrningsbranschen när det gäller siameser, ungefär som dom som håller myskankor för bekämpning av små vinbärssnäckor åker man omkring och erbjuder sina tjänster, skulle det bli olagligt eller man vill köra svart kan ju alltid en "blottarock med insidan fylld av fisktransportpåsar fungera, men då får det nog mer bli en leasingvariant..
        Hahaha!
        Touche!

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • A.P
          • April 2006
          • 48

          #5
          Fast jag skulle nog föreslå dessa istället:
          http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=275&SOK=1 , Garra pingi
          tåligare och glupskare enligt egna erfarenheter, medans mina siameser har legat o latat sig, så har dessa jobbat hårt med att få i sig alla mina tofsalger.....tycker de är finare också
          / Agnes

          Kommentar

          • clayman
            • December 2006
            • 26

            #6
            Siamesiska algätare hjälper bara till viss del. Noppa tofsalgerna med fingrarna så kommer de åt de inre delen av algen som de verkar gilla.

            Effektivare är att minska belysningen till 8-10 timmar/dygn. Det tar lång tid att bli av md dem. Fick tofsalger i mitt 375 kar och det tog nästan ett år att kämpa ned dem.

            Kommentar

            Arbetssätt...