Olika algbeläggning olika kar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Olika algbeläggning olika kar.

    Har ett 200+ Liters kar som jag varje vecka när jag byter vatten får rengöra framrutan från delvis lite grön beläggning och här och där en hel del brun-röda fläckar som sitter något hårdare(vad är dom?) tar man dom inte varje vecka sätter dom sig verkligen som berget.

    sen under 200l+ på samma bänk står ett 35liters kar, det har jag på 2 år aldrig rengjort framrutan!

    i stora karet har jag en mal på ca 20cm och 5 mindre (dom som simmar runt med fenorna nere)

    i lilla karet har jag en mindre mal (fast en som nästan alltid simmar runt med fenorna utspridda, har hört att den ska va mycket bättre och inte gå att odla jämnfört med dom små i stora karet.) grymt mycket snyggare är den också.

    solljus kommer inte åt något av karen.


    göder samma i båda karen, pmdd och något sera gödningsmedel jag gör slut på just nu. (dock något mer per liter vatten där nere kanske, men det har även varit exakt samma grej när jag inte gött på ett tag)



    i alla fall jag sitter här och kliar mig i huvet, någon som har en vettig förklaring?

    edit: där nere har jag power-glo och där uppe sitter det några philips. kan det vara problemet?
    Senast redigerad av Triggerhappy; 02 October 2008, 08:21.
    Lyssna inte på mig
Arbetssätt...