Skalare äter på växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Skalare äter på växter?

    Hej, har en fundering, har nyligen skänkt bort många av mina fiskar då jag vill fokusera på växterna mer på allvar.
    Har dock en Skalare kvar och jag vet inte hur jag ska göra med den.
    Ska jag skänka bort den också eller ska jag köpa några till?

    Det beror fullständigt på om dom kommer att äta på mina växter. Gör dom det?
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • AndersN
    • September 2008
    • 7

    #2
    Nej, de äter inte på växter.
    Det har jag aldrig varit med om..

    Skaffa några till är mitt förslag.
    http://aquascapingsweden.blogspot.com/

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      #3
      Mina föredetta skalarer har också ätit på växterna. Men ger man fock tillräckligt me käk så brukar de inte va nå problem. Ibland varvade jag med vegitabilisk mat för att få bort dumheterna att knapra på växterna.
      / Rickard

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #4
        Ursprungligen postat av rick
        Mina föredetta skalarer har också ätit på växterna. Men ger man fock tillräckligt me käk så brukar de inte va nå problem. Ibland varvade jag med vegitabilisk mat för att få bort dumheterna att knapra på växterna.
        Heh
        Kom bara att tänka på mina slöjstjärtar kan gett som 5-6 fin hackade spenat blad som de tuggat i sig med glupande aptit och sekunden efter är de och rycker i anubisen och amazomsvärdplantan lik för bannat men det verkar inte finnas någon botten i slöjstjärtar.
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #5
          Har aldrig sett mina skalarer på växterna annat än när dom lagt sina ägg där så får dom bara bra mat så är det absolut inget problem.

          Kommentar

          Arbetssätt...