Tuffa växter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snyggen
    • June 2008
    • 71

    Tuffa växter!

    Nu har jag provat flera olika växter. Som den novisa person jag är så vet jag givetvis inte namnet på växterna. Det jag skulle vilja ha tips på, är växter som står emot hopplösa fiskar som tuggar i sig dom. Jag har haft snabbväxande växter av den vanliga sorten, som mina Silverhajar tuggar i sig lätt. Sedan har jag ett par andra som växer lite långsammare med större blad. Dessa tuggar de stora hål i. Så mina silverhajar är boven i dramat. Vad för slags växter bör jag ha när jag har silverhajar?
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    #2
    anubias tål det mesta, sedan är de lätta att sköta inte alls krävande, behöver inte mkt ljus eller näring, å andra sidan de mkt långsamt, just silverhajar har jag aning om vad de ger sig, med det vet säkert andra

    Kommentar

    • Mick13
      • May 2008
      • 1796

      #3
      Jag fick ett tips i zoobutiken om moderpalnta till mina växt knaprande slöjstjärtar men jag har inte provat den själv har lite dålig erfenheter av butiks tipsen då jag fick rådet tidigare att köpa ciklid gräs som visade sig vara en sumpväxt som inte trivs med att vara nedsänkt i vatten längre perioder. Jag har amazonsvärdplanta med avlångablad den får nästan vara i fred för slöjstjärtarna.
      In vino veritas, in aqua sanitas

      Kommentar

      • snyggen
        • June 2008
        • 71

        #4
        Ok! Det jag skulle vilja ha är en växt med stora blad, eftersom jag har xl-scalarer. De leker väldigt mycket i akvariet men sätter sin rom på glaset. Vill se dom göra det naturligt på växterna. Sen skulle jag vilja ha en "mellansnabb" växt som är tuff. Är Moderpalnta det?

        Kommentar

        • Linapina
          • July 2008
          • 595

          #5
          Ursprungligen postat av Mick13
          Jag fick ett tips i zoobutiken om moderpalnta till mina växt knaprande slöjstjärtar men jag har inte provat den själv har lite dålig erfenheter av butiks tipsen då jag fick rådet tidigare att köpa ciklid gräs som visade sig vara en sumpväxt som inte trivs med att vara nedsänkt i vatten längre perioder. Jag har amazonsvärdplanta med avlångablad den får nästan vara i fred för slöjstjärtarna.
          En moderplanta kan vara vilken sort som helst, den kallas för det då den är ett större exemplar än de vanliga.
          Köp tjockbladiga växtet, det funkar för oss, och lökar.

          Kommentar

          Arbetssätt...