Budgetväxtkar - Algproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • it_mutt
    • December 2006
    • 88

    #16
    Då kommer jag med svaret att co2n är timerstyrd redan, via en magnetventil från en gammal tvättmaskin. Slås till just precis som du säger 1h innan det tänds i burken. Borde kanske haft med det i min beskrivning innan, men jag tänkte inte på det nu innan du sa det. My bad

    Men om inte annat är det ju bra att det kom upp iaf, om någon annan har liknande problem o INTE har med en "styrning" av på/avslaget för co2n

    Kommentar

    • Fuzzop
      • July 2007
      • 2380

      #17
      Ok då är problemet nåt annat, dåligt med snabbväxare kan som du själv sa en möjlig orsak, mitt kar har flera snabbväxare än långsamma sen har jag även ungefär dubbelt så mycket belysning, om du gillar budget får jag tipsa om biltemas lysrör, 25kr och mycket bra till växter, kör 3 sånna och ett grolux för att få lite mer blått och rött till fiskarna

      Kommentar

      • it_mutt
        • December 2006
        • 88

        #18
        Jag kör faktiskt redan biltemas rör, kör "dagsljus"rören. Och ja, nu har jag väl bara använt dom i knappt en vecka...ehm, vid närmare eftertanke, en halv vecka ungefär. Men det SER iaf helt ok ut Men tack för tipset iaf

        Och ja jag har packat ner lite mer, eller snarare fler snabbväxande nu sen "omstarten". Lite fler vallisneria och lite mer vattenpest. Så vi får väl se hur det ser ut när man kommer hem efter helgen :P

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #19
          får väl hoppas det blir bättre snart då

          Kommentar

          Arbetssätt...