alger på vattenytan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    alger på vattenytan?

    Jag har som en beläggning på vattenytan och tittar man närmare så ser det ut som små gröna partiklar flyter omkring. Jag har ställt utsuget på pumpen så det blir mera virvlar på ytan,hjälpte lite, varför blir det så här?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jaså du är tillbaka!
    De gröna partiklarna är säkerligen alger, och det effektivaste är om du kan ställa utblåset från pumpen så det tar med ytvattnet ner i karet så tar pumpen sedan hand om partiklarna efter ett litet tag.
    Det är inget som försvinner på någon timma, utan du får nog vänta någon/några dagar.
    Det finns även insug att köpa som man kopplar på ett ytterfilter som tar in ytvattnet, men jag har inte testat dessa själv. Sök på forumet på proteinhinna då man mekaniskt kan ta hand om skiten på samma sätt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      Ja men hej du gamle vän japp, det är höst och intresset kommer tillbaka med fullkraft japp ska söka på proteinhinna får se vad jag hittar. ska även flytta akvariet näsa helg, då blir det ju tömt,kanske det hjälper?
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av Hella2
        Ja men hej du gamle vän japp, det är höst och intresset kommer tillbaka med fullkraft japp ska söka på proteinhinna får se vad jag hittar. ska även flytta akvariet näsa helg, då blir det ju tömt,kanske det hjälper?
        Nu har jag sökt lite på forumet,och självklart beror min hinna från att mina fiska är borta jag har bara malar kvar! tog bort scalarerna och guramis som äter på ytan för att jag ska skaffa levadefödare istället. Tur att detta forum finns
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        Arbetssätt...